پلیس شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان، یک باند وارد کننده طلای قاچاق به کشور را شناسایی و قاچاقچیان را دستگیر کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۶۱
توقیف «ال 90» پر از شمش طلا

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی استان زنجان ضمن اعلام این خبر گفت: قاچاقچیان وقتی خود را در دام ماموران گرفتار دیدند با پیشنهاد رشوه 10 شمش طلا به ارزش 17 میلیارد ریال قصد تطمیع ماموران به منظور فرار از چنگ قانون را داشتند که ماموران وظیفه شناس خدابنده این پیشنهاد وسوسه انگیز را رد کردند.

سردار علی آزادی افزود: اعضا سه نفره این باند قصد داشتند 32 کیلوگرم شمش طلا 24 عیار به ارزش 54 میلیارد ریال را از کشورهای عربی و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری «ال نود» از مسیر ارتباطی زنجان به مقصد مرکز ایران انتقال دهند که درایت و تیزبینی ماموران انتظامی مانع از آن شد.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار اطلاعاتی، فنی و پلیسی، خودروی این سه متهم حامل طلای قاچاق را پس از شناسایی و تعقیب و مراقبت در کیلومتر 65 حدفاصل روستا «قمشلو» به سه راهی «تاتارده» شهرستان خدابنده متوقف و متهمان را دستگیر کردند.

آزادی تصریح کرد: هنگام بازرسی خودروی حامل طلای قاچاق، یکی از متهمان با استفاده از فرصت تاریکی شب متواری شد اما 2 متهم دیگر دستگیر شده و تعداد 21 قطعه شمش طلای قاچاق از آنان به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان زنجان اضافه کرد: ماموران پس از اینکه متوجه فرار یکی از متهمان شدند بلافاصله به کلیه واحدهای انتظامی و گشت‌های فعال در سطح حوزه، موضوع را اعلام کردند که ماموران انتظامی بخش گرماب خدابنده با تیزبینی و سرعت عمل مناسبی که داشتند موفق به دستگیری این متهم فراری با 11 قطعه شمش طلا شدند.

سردار آزادی گفت: رشوه 10 شمش طلا از سوی یکی از متهمان پرونده که به منظور چشم پوشی ماموران از طلاهای کشف شده پیشنهاد داده شده بود با صحت عمل ماموران گزارش و ضمیمه پرونده شد و هر سه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

به گفته این مقام انتظامی؛ در راستا تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل، طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا از ابتدای سال جاری در دستور کار پلیس قرار گرفته است و در این مسیر از تمام توان خود بهره می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها