محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در اینستاگرامش کمپینی با هشتگ #نجات_میانرودان تشکیل داد و بسیاری از هنرمندان به این چالش ملحق شدند.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۳۰
هنرمندانی که به کمپین نجات میانرودان پیوستند

به گزارش جام جم آنلاین، محمد درویش در اینستاگرامش نوشت:

تالاب هورالعظیم، گام به گام، خشکی ها را تر می کند!
به رغم ناخوشی دیرباوران و ناراحتی ایران ستیزان، با همت و اراده همه ما و پشتیبانی دولت یازدهم، بخش ایرانی تالاب هورالعظیم، هر روز پرآب تر از دیروز شده و دکلها و میدانهای نفتی در محاصره آب قرار می گیرند. اما همچنان دوسوم این تالاب در خاک عراق قرار گرفته و منتظر دجله و فراتی است که قربانی سدسازی، جنگ و گسترش کشاورزی ناپایدار در ترکیه، سوریه و عراق شده است.

مقابله با گردو غبار چه راهکار‌هایی وجود دارد ؟ در حالت کلی چه راهکار‌هایی برای مقابله با این بحران در دنیا مرسوم است؟ ریشه گردوغبار در منطقه نابودی منابع آبی، تالاب‌ها و رودخانه‌هاست. اولین کار این است حق‌آبه‌ها دوباره برگردد و دومین کار این است که ما با تکنیک‌هایی مثل خاکپوش‌ها و مالچ‌های مختلف، ناهمواری‌های ماسه‌ای را تثبیت کنیم و اجازه بدهیم که گونه‌های سازگار با اقلیم در آن مناطق مستقر شود و راه سوم این‌که از توسعه آنگونه از اقلام کشاورزی که متناسب با واقعیتهای اقلیمی و جغرافیای منطقه نیست جلوگیری کنیم و به سمت معرفی کسب و کارهایی برویم که کمترین وابستگی معیشتی را به منابع آب و خاک دارد و اصطلاحا کسب و کارهای سبز را رونق بدهیم و توسعه گردش‌گری را رونق بدهیم ،استقرار انرژی‌های نو را به‌جای استقرار نیروگاه‌ حرارتی و سدسازی جایگزین کنیم وبه این ترتیب می‌توانیم با پایداری و افزایش توان تاب آوری و مبارزه با گردوغبار توفیق پیدا کنیم.

و در همین راستا بازیگرانی همچون مرجانه گلچین، زهره فکور صبور، سیدعلی صالحی، شهره سلطانی،لیلا برخورداری، سوسن پرور، مائده طهماسبی، نعیمه نظام دوست، رضا کیانیان، هانا کامکار، فرهاد هراتی،بهزاد خداویسی، پوران درخشنده،محمد فاضلی، احسان محمدی، آرش میراسماعیلی، آندرانیک تیموریان، جواد قارایی، سارا خادم الشریعه، عرفان نظرآهاری، اصغرمحمدی فاضل، یوسف_کرمی، اکرم خدابنده، یدالله گودرزی، حسین ترابی، رضا خوشدل راد و ... با انتشار این تصاویر حمایت خود را از این کمپین اعلام کردند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها