یکی از مولفه های مهم اعتباربخشی به هر جشنواره ای مهمانان، مدعوین و داوران آن هستند، نام ها و تصویرهایی که در ابعاد درشت روی پوسترها و بنرهای تبلیغاتی نقش می بندند و هر کدام وزنی را به یک رویداد فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی می بخشند و باعث می شوند تا آن موضوع یا اتفاق در کانون توجه رسانه ها و مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۸۳
بچه های آسمان در زمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان

سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هم که هفته گذشته به میزبانی اصفهان برگزار شد از این قاعده مستثنی نبود، جشنواره ای که بسیاری از هنرمندان و چهره های آشنا برای مردم را به نصف جهان کشاند تا در کانون توجه ها قرار گیرد اما این فقط یک روی ماجرای اعتبار جشنواره کودکان و نوجوانان بود.

سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معتبرترین دوره آن بود، نه برای حضور فیلم های ارزشمند و مهمانان صاحب نام و مسوولین و... که صدالبته این موارد محترم هستند اما در تمام دوره ها کم و بیش حضور داشته اند اما جشنواره امسال یک تیم خبری و یک تیم داوری ویژه داشت، داوران و خبرنگارانی که از ارزشمندترین یادگارهای این سرزمین هستند.

امسال در تیم داوری جشنواره کودکان و نوجوانان و همچنین تیم های خبری این رویداد از فرزندان شهدای مدافع حرم بهره گرفته شده بود، ابتکاری جالب و تحسین برانگیز که همین موضوع جشنواره سی ام را به یکی از معتبرترین و آبرومندانه ترین جشنواره های فرهنگی و هنری این سال ها بدل کرده بود.

این قدردانی و قدرشناسی از خانواده هایی که امنیت کودکان مان به دلاوری و مردانگی آنها گره خورده است را در جای جای یک هفته میزبانی اصفهانی ها و حتی گپ و گفت هنرمندان با آنها می شد به وضوح و آشکارا ملاحظه کرد.

بچه های آسمانی که شاید مدت هاست در حسرت نوازش پدر و لالایی او به سر می برند اما در این چند روز لالایی های زیادی را دیدند و شنیدند و خودشان درباره آنها قضاوت کردند:

لالالا گلش را پدر جا گذاشت / خودش رفت و بر ابرها پا گذاشت...

دست مریزاد به برگزارکنندگان این رویداد و دست مریزاد به همه مهمانانی که در این چند روز نفس به نفس و دل به دل خانواده های محترم شهدای مدافع حرم دادند و از زمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوان آسمان و ابرهای زیر پای مردان بزرگ این سرزمین را نظاره کردند.

سینا علیمحمدی

سیداحد میکاییل زاده مدیر ارتباطات جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان این تصویر همراه با رقیه النوری فرزند شهید محمد النوری را در صفحه شخصی اش منتشر کرد و ضمن پاسداشت شهدای مدافع حرم نوشت پدر او در حلب شهید شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها