معاون ابتدایی وزارت آموزش وپرورش برگزاری آزمون های استعداد درخشان را مانعی در جهت برابری طبقات نظام آموزشی دانست.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۰۹
انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استعدادهای درخشان

دکتر رضوان حکیم زاده در گفت وگو با جام جم آنلاین بر رشد و تربیت همه جانبه کودکان ایرانی بدون درنظرگرفتن رنگ ،زبان ،نژاد و قومیت تاکید کرد و گفت: بنده نقد جدی بر بحث جداسازی دانش آموزان بر اساس طبقه اجتماعی دارم .زیرا معتقدم تمامی دانش آموزان باید از فرصت های برابر آموزشی و یادگیری برخوردار باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: عدالت آموزشی تنها شامل دسترسی به آموزش نیست، بلکه فراهم کردن شرایط و فرصت های یادگیری برای همه افراد و کاهش نابرابری ها است.

وی در عین حال افزود: با جداسازی دانش آموزان در مکان‌های مختلف مخالف هستم، اما باید فرصت‌های یادگیری متفاوت را برای دانش آموزان با بهره‌های هوشی مختلف به رسمیت شناخت.

حکیم زاده تاکید کرد :امیدواریم به سمتی پیش برویم که بهترین کیفیت آموزشی را در مدارس دولتی داشته باشیم تا امکان دسترسی همه اقشار جامعه به یک آموزش مطلوب فراهم شود. این برابری خود می تواند زمینه ساز ایجاد عدالت در جامعه شود و بدنبال آن نظام طبقاتی ازبین خواهد رفت.

گفتنی است بحث مخالفت با برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در انتهای پایه ششم که به تازگی مطرح شده قرار است در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

مشروح این گفت وگو را در روزهای آینده می خوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها