نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز آرامش، امنیت و عزت ما مدیون فداکاری‌های شهدا و ایثارگران است و نشر فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین ادای دین به آن‌هاست.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۰۶
نشر فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین ادای دین به شهداست

به گزارش جام‌جم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی دیروز در پنجمین همایش سلحشوران دفاع مقدس ویژه گرامی داشت حاج احمد متوسلیان گفت: خداوند در سوره «صف» مؤمنان را به معامله‌ای الهی راهنمایی می‌کند که در آن فروشنده مردم مؤمن هستند، خریدار خود خداوند است و کالای مورد معامله جان و مال مؤمنان است. مردم کشور ما در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن با رهنمودهای امام خمینی (ره) در مسیر معامله با خداوند قرار گرفتند و در این راه جان و مال خود را فدا کردند.

وی با تأکید بر اهمیت شناساندن سلحشوران دفاع مقدس به مردم و به خصوص جوانان گفت: امثال این همایش‌ها باید هر چه بیشتر برگزار شوند تا تمام جوانان با بزرگانی چون حاج احمد متوسلیان بیش از پیش آشنا شوند، زیرا هرچه از این بزرگان گفته شود باز هم کم است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد افزود: متوسلیان یکی از بزرگان دفاع مقدس بود، چنانکه مقام معظم رهبری درباره او فرمودند: «سردار عالی‌مقام، جاوید نشان، آقای حاج احمد متوسلیان که من از نزدیک این مرد برجسته را می‌شناختم و کار او، روحیه‌ او و تلاش او را دیده‌ام، او یکی از برجستگان دفاع مقدس بود». او در سال 1332 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و سال 1355 وارد دانشگاه شد و از همان زمان مبارزات خود را آغاز کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیاری را انجام داد که از جمله آن‌ها می‌توان به نقش پررنگ در تأسیس کمیته‌ انقلاب اسلامی، حضور در جریان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لشکر محمد رسول الله (ص)، حضور در کردستان برای ایجاد آرامش در منطقه و حضور در دو عملیات مهم بیت المقدس و فتح المبین اشاره کرد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: احمد متوسلیان برای مأموریتی دیپلماتیک به لبنان رفت و در آنجا توسط عناصر وابسته به رژیم نامشروع صهیونیستی ربوده شد و تا امروز از سرنوشت او خبری در دست نیست. با توجه به گزارش وزارت خارجه ما معتقدیم متوسلیان زنده است و امیدواریم روزی شاهد استقبال از او در کشورمان باشیم، با این حال حتی اگر به شهادت هم رسیده باشد باز هم زنده است، زیرا اثرات وجود او در همه جا حتی در مرز لبنان و رژیم اشغالگر قدس دیده می‌شود.می‌توان گفت متوسلیان عصاره ارزش های 8 سال دفاع مقدس، جانبازی، شهادت و فداکاری بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه راه بزرگانی چون متوسلیان را در حرکت بر مسیر فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: امروز آرامش، امنیت و عزت ما مدیون فداکاری‌های شهدا و ایثارگران است و این انقلاب امانت آن‌ها در دستان ماست و وظیفه تک تک ما حفظ و حراست از این امانت است و این مسئله جز با نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ممکن نیست و نشر این فرهنگ بزرگترین ادای دین به آن‌هاست.

گفتنی است، در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و سردار رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری از خانواده جاویدالاثر احمد متوسلیان و 3 همراه جاویدالاثر وی در لبنان سید محسن موسوی، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم و همچنین جمعی از فعالین حوزه ایثار و شهادت تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها