یک کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با طرح سناریوهای نخ نما شده و تحرکات نظامی سعی به احیای داعش با تنفس مصنوعی دارند، گفت: هواپیماهای سوخوی روسی و سامانه های موشکی اس 300 در قالب ائتلاف جبهه مقاومت به هر گونه تجاوز به خاک سوریه پاسخ قاطعی خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۶۴
پیش بینی تثبیت کامل عراق و سوریه تا پایان تابستان / هرگونه تجاوز به سوریه پاسخ شدید دارد

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با جام جم آنلاین، پیرامون آخرین وضعیت میدانی و استراتژیک سوریه و عراق اظهار داشت:در شرایطی که نیروهای مقاومت حلقه محاصره را در جغرافیای تحت اشغال داعش روز به روز تنگ تر می کنند، آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به تحرکات نظامی ، امنیتی زده تا به نوعی جان تازه ای به پیکر بی جان تروریستها وارد آورند.

وی در خصوص پیاده سازی نقشه های تکراری آمریکا در منطقه گفت: بطور کلی ایالات متحده و اذناب منطقه ای آن با هر بهانه ای بدنبال توسعه جنگ و اشغالگری هستند و چنانچه تا کنون موفق به تحقق آرزوهای خود نشده اند پایمردی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای بیدار منطقه دلیل این امر بوده است در غیر این صورت امروز سوریه و عراق به پایتخت سیاسی کاخ سفید و تل آویو تبدیل شده بود.

این کارشناس روابط بین الملل در پاسخ به این سئوال که با توجه خروج تمام سلاح های کشتار جمعی از خاک سوریه در سال 2014تحت نظارت سازمان های بین المللی، چرا به تازگی پنتاگون از عزم دولت اسد برای بکارگیری جنگ افزار شیمیایی علیه مخالفان خبر می دهد، خاطر نشان کرد: چنین ادعایی کاملا بی اساس و کذب است. کسی که امروز سلاح شیمیایی در اختیار دارد داعش است و نه ارتش سوریه، آمریکا با چنین بهانه ای دست به آرایش نظامی در دریای مدیترانه زد ولی آماده باش کامل هواپیماهای سوخو و رصد سامانه های موشکی اس 300 فعلا آنها را به عقب نشینی مجبور ساخته است.

ترقی تصریح کرد: آمریکا با اینگونه شائبه افکنی ها درصد است تا نابودی کامل تروریستها در منطقه را با تاخیر مواجه ساخته و شکستهای اخیر داعش در رقه، درعا، دیرالزور، حلب، موصل و... توجیه کند.
وی در ادامه درباره حملات مکرر جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره سوریه گفت: بطور کلی بلندیهای جولان و قنیطره از اهمیت استراتژیک خاصی برای تل آویو برخورداراست. آنها تصور می کنند ایران و حزب الله لبنان درصدد ایجاد پایگاه در این نقطه هستند، از این رو با هدف نا امن کردن منطقه به حملات هوایی اقدام می کننند. توجه کنیم این گونه تحرکات از روی ترس و انفعال آنهاست و به حساب قدرت و ابتکار عمل اسراییل در آن منطقه گذاشته نمی شود.

ترقی با اشاره به تحولات میدانی عراق، دیگر محور رویارویی محور مقاومت با تروریستها ابراز داشت: خوشبختانه بخش کوچکی از موصل امروز در اختیار داعش قرار دارد و نفس آنها به شماره افتاده و با توجه به هم نوایی ائتلاف ضد تروریسم در منطقه بزودی سوریه هم شرایط عراق را پیدا خواهد نمود.
وی در خصوص اینکه چه بازه زمانی برای آزاد سازی کامل سوریه و عراق می توان پیش بینی کرد، تصریح کرد: نظر به حجم اندک قوای تروریست در مناطق اشغالی و نیز تحلیل لجستیکی و روحی آنها ان شالله تا پایان تابستان شاهد پاک سازی کامل سوریه و عراق از لوث وجود گروه های تکفیری و تروریستی هستیم.

ترقی در جواب این پرسش که گزینه های جبهه استکبار برای دوران پسا داعش همچون برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق را چطور ارزیابی می کند، گفت: این نکته قابل ملاحظه ای است که مردم منطقه باید به خوبی به آن توجه کنند. اساس کار آمریکا و رژیم صهیونیستی تجزیه طلبی مناطق کرد نشین عراق است که این وضعیت به خاک سوریه هم قابل تعمیم خواهد بود، یعنی عملا با تحقق چنین نقشه ای سالها مقاومت مردم در برابر تروریستها پایمال خواهد شد. از این رو هوشمندی اقوام منطقه در این برهه حساس بسیار حایز اهمیت است.

وی در جواب این سئوال که در ماه های اخیر رژیم سعودی چه نقشی در پازل واشنگتن و تل آویو را بازی می کند؛ عنوان داشت: آل سعود پس از شکست های متوالی از محور مقاومت ماموریت جدیدی به خود اختصاص داده و مسیر گسترش جنگ و نا امنی به دیگر کشورهای مسلمان را در پیش گرفته، بخاطر همین پروژه تیرگی روابط با قطر یکی از اهداف ریاض برای جلوگیری از خروج تنش از منطقه قلمداد می گردد.

ترقی در مورد حمله احتمالی نظامی آمریکا به سوریه و واکنش متقابل تهران و مسکو خاطر نشان ساخت: علاوه براینکه ارتش سوریه در برابر هرگونه تجاوز قاطعانه ایستادگی خواهد کرد جمهوری اسلامی ایران و روسیه در قالب ائتلاف ضد تروریسم به این خطای راه بردی دولت آمریکا پاسخ شدید و قاطعانه ای خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها