عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین افشا کرد:

100 پاسپورت بیگانه در جیب مدیران ارشد کشور/ مدیران 2 وزارتخانه در بین دو تابعیتی ها

رییس کمیته هسته ای مجلس از منتفی شدن طرح سوال از وزیر اطلاعات در خصوص مدیران دوتابعیتی خبر داد و گفت: این موضوع نیازمند بررسی بیشتر در مسیری غیر از صحن علنی مجلس بوده و تصور می شود دوستان طراح سوال هم عزم گذشته در این خصوص را ندارند.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۸۴
طرح سوال از وزیر اطلاعات منتفی است/ حل موضوع دو تابعیتی ها نیازمند بررسی بیشتر

مجتبی ذوالنور پیرامون طرح سئوال از وزیر اطلاعات و وصول آن در هیات رییسه مجلس درباره وجود افراد دو تابعیتی در دولت در گفت و گو با جام جم آنلاین، اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت تشکیل دادیم این موضوع مورد و بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در صحن علنی مطرح نشود.

وی در خصوص اینکه آیا دیگر نمایندگان از جمله طراحان سوال هم موافق عدم طرح سوال دو تابعیتی ها از وزیر اطلاعات هستند؛ افزود: تصور می شود دوستان ما هم همچون گذشته عزم چندانی در این رابطه نداشته باشند لذا پیش بینی ما این است که بخاطر برخی ملاحظات مسئله به صحن علنی کشیده نشود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه عوامل متعددی وجود دارد که طرح سوال در صحن علنی مطرح نشود، خاطر نشان کرد: شایسته است مواردی در صحن مورد پرسش و بررسی قرار گیرد که از سایر طرق قابل حل و فصل نباشد، از این رو موضع مذکور در مسیری غیر از صحن علنی پیگیری خواهد شد.

وی بودن اشاره به محورهای گفت و گوی کمیسیون با وزیر اطلاعات در خصوص وجود افراد دو تابعیتی در دولت تصریح کرد: موارد اندک بوده و در مجموع تشخیص ما این است که نیازی به بررسی علنی آن نیست.

ذوالنور در خصوص کتمان حضور تعداد زیادی از افراد دو تابعیتی در بدنه دولت خاطر نشان کرد: نمی توان منکر وجود دو تابعیتی ها در دولت شد این بحث در گذشته بوده و در حال حاضر هم عده ای اعتقاد به آن دارند ، لیکن آنچه که مهم است باید مصادیق دو تابعیتی بودن افراد مشخص شود.

وی اضافه کرد: اول باید توجه کرد که مشارالیه احتمالی از چه جایگاهی در بدنه دولت برخوردار هستند و عملا آیا جایگاه آنها کلیدی است؟ نکته بعد اینکه آیا داشتن گرین کارت دال بر دو تابعیتی بودن خواهد بود. بنابراین این موضوع موارد متعددی را در دل خود جای داده و نمی توان به موارد گوناگون حکم مطلق دوتابعیتی را صادر نمود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به جمیع جهات مسئله مدیران دوتابعیتی نیز به بررسی های بیشتری دارد که بنده مطمئن هستم همین مسیر طی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها