عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

مجلس طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را پیگیری و عملیاتی می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با مقطعی خواندن توقف طرح تحریمی سنای آمریکا علیه کشورمان، گفت: مجلس باید بدون در نظر گرفتن رویکرد سنا، طرح تقابلی خود در برابر رفتار خصمانه ایران را بطور مستقل پیش برد.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۵۷
مجلس طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را پیگیری و عملیاتی می کند

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگارسیاسی جام جم آنلاین، پیرامون توقف طرح ضد ایرانی سنای آمریکا تصریح کرد: با توجه به اختلافات آیین نامه ای داخل کنگره و در نظر گرفتن برخی ملاحظات بررسی تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران با وقفه روبه رو شده لیکن نباید آن را به مثابه لغو کامل برنامه خصمانه واشنگتن ضد ایران قلمداد نمود.

وی واژه تعلیق را مناسب عملیاتی نشدن طرح ضد ایرانی دانست و افزود: در شرایط تنش آلود کنونی و نزدیکی بیشتر دولت آمریکا به اعراب در هر مقطعی از زمان احتمال می رود برنامه خصمانه آمریکا علیه ملت ایران به بهانه های واهی دوباره روی میز نمایندگان آمریکایی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تعلل کنگره آمریکا مبنی بر عدم اجرای اقدامات کینه توزانه خود نسبت به تهران خاطر نشان کرد: به تعبیری آمریکایی ها سیاست صبر و انتظار که جزء سیاست های مشترک بین کاخ سفید و کنگره آمریکاست را در مشی سیاست خارجی خود اعمال می کنند که ضروری است دستگاه دیپلماسی کشور بدان حساس بوده و مسئولین از این امر چشم پوشی نکنند.

فلاحت پیشه اضافه کرد: شایسته است، جمهوری اسلامی ایران بدترین شرایط را در نظر گرفته و پروژه دعاوی طرح های ضدایرانی را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم در تشریح اقدام متقابل خانه ملت با هدف تلافی متوازن مصوبات سنا آمریکا عنوان داشت: این طرح از لحاظ کیفیت و کمیت نیاز به چکش کاری و استماع پیشنهادات و نقطه نظرات طیف های متعدد سیاسی در مجلس را دارد، از این رو برآورد ما این است، باید فارغ از اینکه چه تصمیمی در کنگره گرفته می شود مستقلا رفتار و تصمیم گیری کنیم چرا که قطعا ایالات متحده لحظه ای از ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران دست بر نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: اساسا دشمنی با نظام اسلامی ایران از برنامه های روزمره نمایندگان آمریکایی در سنا بوده و مباحثی همچون برنامه موشکی، ادعای واهی دفاع از تروریسم، موضوعات حقوق بشری و... را دست مایه نیات شوم خود و لابی صهیونیستی می کنند تا به مردم ایران لطمه وارد کنند. بنابراین ما باید بطور مستقل طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را پیگیری و عملیاتی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها