وزیر نیرو: گفت: اگر هر فرد ۵ تا ۱۰ درصد مصرف آب را کاهش دهد، تابستان امسال را بدون دغدغه و مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۹۹
درخواست وزیر نیرو از مردم ؛  ۵ تا ۱۰ درصد درمصرف آب صرفه‌جویی کنید

به گزارش جام جم آنلاین، حمید چیت چیان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: برغم همه اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین آب هنوز تعدادی از مشترکان با خطر کمبود آب مواجه هستند که تنها راهکار برطرف شدن آن ، مدیریت مصرف است.

وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم حدود 560 شهر دچار تنش آبی ( میزان مصرف و تولید آب سر به سر است ) بودند و الان حدود 300 شهر دچار تنش آبی هستند و 260 شهر از تنش خارج شدند.

چیت چیان افزود : با احداث سدهای جدید ، تامین منابع آبی جدید، اجرای طرح های متعدد انتقال آب در 4 سال گذشته توانستیم 860 مترمکعب ظرفیت جدید آب و تصفیه خانه اب ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: با افزایش این ظرفیت 4 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت جدید تحت پوشش خدمات قرار گرفتند.

چیت چیان همچنین از اقدامات اضطراری مانند حفر چاه ها ، اجرای فشارشکن، زوم بندی شبکه یاد کرد و گفت: با اجرای این طرحها توانستیم شرایط بهتری ایجاد کنیم.

چیت چیان گفت : در 4 سال گذشته 34 سد آبگیری یا افتتاح شده است که با ان 4.5 میلیون مترمکعب آب جدید توانستیم تنظیم کنیم.

وی به شرایط قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت : تا پیش از انقلاب اسلامی 14 میلیارد مترمکعب آب قابل تنظیم داشتیم که بعد از انقلاب تا سال 1392 ، بیست میلیارد متر مکعب ظرفیت جدید دیگر با ساخت سدها ایجاد شد یعنی سالانه 800 میلیون متر مکعب ظرفیت جدید برای استحصال آب ایجاد شده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: در 4 سال اخیر هم با آبگیری یا افتتاح 34 سد ، 4.5 میلیارد متر مکعب ظرفیت جدید برای استحصال آب ایجاد شده است به عبارت دیگر سالانه یک میلیارد و 125 میلیون متر مکعب ظرفیت جدید به وجود آمده که نشان دهنده حرکت جدی در زمینه سدسازی است.

وی گفت : در 4 سال اخیر 18 تصفیه خانه آب نیز ساخته شد و به مدار بهره برداری آمد که 860 هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه خانه آب اضافه شده است.

چیت چیان به آبرسانی روستاها اشاره کرد و گفت: در بخش آبرسانی روستایی 5200 روستا در 4 سال گذشته آبرسانی شد که 2958 روستای آن تنها در سال گذشته بوده و به این ترتیب در یکسال گذشته به اندازه ده سال قبل در این دولت کار آبرسانی روستایی انجام شده است.

وزیر نیرو گفت: علاوه بر این موارد در بخش فشارشکن نیز در روز که مصرف آب بالاست ، هدررفت آب به حداقل می رسد و در شب که مصرف کاهش می یابد و فشار آب بالا می رود آب از منافذ بیشتری هدر می رود اما سعی می کنیم فشار آب را تنظیم و هدررفت آن را به حداقل برسانیم تا در تابستان مردم دچار کمبود آب نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها