دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

چه شد که آدمیرال وینسنس مدال شجاعت گرفت؟ +عکس

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافر بری ایران پیامی جز اعلان جنگ علیه ایران نداشت، پیروزی های مداوم رزمندگان اسلام در نبرد با صدام را عاملی برای عقده گشایی آمریکایی ها دانست.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۰۲
چه شد که آدمیرال وینسنس مدال شجاعت گرفت؟ +عکس

محمد جواد جمالی با اشاره به سالروز حمله موشکی ناو وینسنس آمریکا در سال 67 در گفت و گو با جام جم آنلاین، گفت: دولت ایالات متحده با چنین اقدامی یک پیام آشکار به جمهوری اسلامی داد و آن اینکه با هدف قرار دادن عمدی هواپیمای ایران ایر، با نیت حمایت همه جانبه از صدام مستقیما وارد جنگ با ما شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هواپیمای جمهوری اسلامی در یک کوریدور مشخص بین المللی با مبدا و مقصدی از پیش تعیین شده در حرکت بوده و لذا این دروغ محض است که ایالات متحده عنوان کرد اصابت موشک به هواپیمای ایرانی خطای انسانی بوده است.
جمالی خاطر نشان کرد: اظهار نظرهای خلاف واقع آمریکایی ها آن زمان واقعا تاسف بار بود، وقتی دیدند پیکر پاک صدها زن و کودک پس از انفجار هواپیمای ایرباس در آبهای خلیج فارس شناور شدند، نه تنها از مردم ما عذر خواهی نکردند بلکه در عین وقاحت به آدمیرال( دریا سالار) ناو جنگی وینسنس مدال شجاعت اعطا کردند.

وی با بیان اینکه باید بر سینه ویلیام راجرز فرمانده کشتی آمریکایی مدال پستی و درنده خویی نصب می شد با طرح سئوالی ابراز داشت: هدف قرار دادن یک هواپیمای مسافربری بی دفاع چه شجاعتی می طلبیده که در وجود این ژنرال آدم کش آمریکایی نهفته بوده است.

وی تاکید کرد: نه تنها آمریکا در پی این حادثه ناگوار به مردم ایران غرامت جبران کننده را پرداخت نکرده بلکه شاهد عذر خواهی در این مورد از سوی آنها نبوده ایم. اما ان شاالله به یاری خدا زمان عذرخواهی آنها از ملت شریف ایران بزودی فرا خواهد رسید.

دبیر اول کمیسیون امنیت مجلس خاطر نشان کرد: در حوزه حقوق بشر ما مسایل حل نشده بسیاری با دولت ایالات متحده آمریکا داریم از این رو استیفای حقوق از دست رفته ایران از آمریکایی ها نیازمند هماهنگی و وحدت بین قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضاییه می باشد.

جمالی افزود: پرونده حقوقی ایران و آمریکا در حال حاضر توسط معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها