سرنوشت متفاوت 2 پرونده جنایی در دیوان عالی کشور

مرد همسرکش پای چوبه دار رفت

با تائید قضات دیوان عالی کشور، زنی شکاک از اتهام قتل شوهرش تبرئه و مردی همسرکش به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۲۷
مرد همسرکش پای چوبه دار رفت

به گزارش جام‌جم، ماجرای نخستین پرونده به 9 مرداد 85 برمی گردد. در این روز جسد مردی 45 ساله به نام سعید داخل خودروی پرایدش در حاشیه بومهن کشف شد.

سعید، مدیر یک باشگاه بدنسازی بود که پدرش در تحقیقات پلیسی به کارآگاهان گفت: «سعید دیشب به‌طور ناگهانی ناپدید شد. هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتم فایده‌ای نداشت تا این‌که پدرزنش زنگ زد و گفت سعید با یکی از زنان فامیل‌شان به نام «زهره» ارتباط داشته و پیامک‌های عاشقانه فرستاده است. من باور نکردم. قرار شد همه در خانه ما جمع شویم و درباره این موضوع حرف بزنیم، اما هر چه منتظر شدیم، سعید نیامد. امروز صبح از کلانتری تماس گرفتند و خبر پیدا شدن جسدش را به ما دادند. سعید آدم بی‌گناه و پاکی بود.»

زهره نیز با تائید حرف‌های پدر سعید گفت: «هیچ ارتباطی بین من و سعید نبود. او فقط گاهی با من تماس می‌گرفت و از مشکلاتش با همسرش می‌گفت. بعضی اوقات هم برای درس دادن به پسرم به خانه‌مان می‌آمد.»

کارآگاهان در ادامه تحقیقات، همسر سعید را به کلانتری احضار کردند. او مدعی خودکشی شوهرش شد و گفت: «از مدتی قبل به رفتارهای سعید شک کرده بودم. فکر می‌کردم با زهره ارتباط دارد برای همین با گوشی زهره به سعید زنگ زدم و قرار ملاقات گذاشتم. وقتی آمد و مرا سر قرار دید، شوکه شد. با هم درگیری لفظی پیدا کردیم. سعید سوار ماشین شد و رفت. تا این‌که امروز صبح با من تماس گرفت و گفت هیچ ارتباطی با زهره نداشته و من با گفتن ماجرا به خانواده ام، آبرویش را برده‌ام برای همین قصد خودکشی با تزریق انسولین را دارد.»

پدر و مادر سعید اما موضوع خودکشی را رد کردند و خواستار مجازات قاتلان فرزندشان شدند. سرانجام همسر سعید و چند نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش به اتهام قتل عمد دستگیر شدند و پرونده نیز برای صدور حکم در اختیار شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

در جلسه رسیدگی اما همه متهمان خود را بی‌گناه دانستند و بر خودکشی سعید تاکید کردند. آنها به گزارش پزشکی قانونی استناد کردند که علت مرگ را عارضه حاد تنفسی اعلام کرده بود که می‌تواند بر اثر مسمومیت دارویی باشد. سرانجام قضات دادگاه وارد شور شدند و به‌دلیل نبود مدارک مستند مبنی بر قتل، متهمان را تبرئه کردند.

پدر و مادر سعید به این حکم اعتراض کردند، اما قضات دیوان عالی کشور رای دادگاه را تائید کردند تا رسیدگی هفت ساله به پرونده مرگ مشکوک مرد بدنساز با تائید خودکشی‌اش پایان یابد.

مرد همسرکش در یک قدمی چوبه دار

دومین پرونده نیز به قتل زنی 39 ساله به دست شوهرش در 23 اردیبهشت 94 برمی‌گردد. در این روز، مردی 29 ساله به نام سامان در تماس با پلیس خود را قاتل همسرش معرفی کرد. ماموران به محض حضور در صحنه جرم، جسد زن جوان را در حالی که با روسری خفه شده بود کشف کردند.

سامان نیز پس از انتقال به کلانتری درباره جزئیات حادثه گفت: «دو سال پیش به واسطه یکی از آشنایانم با ناهید آشنا شدم. مدتی به صورت پیامکی با هم در ارتباط بودیم تا این‌که به عقد هم درآمدیم، اما از همان روزهای اول اختلافات سر باز کرد و مدام درگیری داشتیم. ناهید دروغ می‌گفت و راز نگهدار نبود. تصمیم به طلاق گرفتم اما تا شرایطش فراهم شود، جدا از هم زندگی می‌کردیم. روز حادثه برای حرف زدن درباره طلاق و مبلغ مهریه به خانه‌اش رفتم. بعد از خوردن ناهار خوابش برد. همان موقع یاد اختلافاتمان افتادم و با روسری خفه‌اش کردم.»

متهم این اعترافات را در دادگاه نیز تکرار کرد تا با درخواست اولیای دم و حکم قضات به قصاص محکوم شود. این حکم در دیوان عالی کشور نیز تائید شد تا متهم در یک قدمی طناب دار قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها