معاون اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: آخرین مرحله خسارت پلنگ مربوط به سال 95 تا پایان ماه جاری به زیان دیده گان پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۰۵
خسارت پلنگ پرداخت می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، سید مهدی حسینی افزود: با توجه به تمدید بیمه نامه پلنگ ایرانی در سال 96 و صدور شیوه نامه جدید نحوه تکمیل مدارک ، پرداخت خسارات پلنگ وارد فاز اجرایی شد.

وی اظهار کرد: برای اولین بار بیمه جامع پلنگ ایرانی در تاریخ 26 اسفند 94 با پیگیری های کارشناسان اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید و متخصصان علاقمند در این حوزه و از سوی شرکت بیمه ما صادر شد و طی سال 95 تمام خسارت های وارده پلنگ را پرداخت کرده اند.

وی تاکید کرد: آخرین مرحله پرداخت پرونده های خسارت پلنگ مربوط به سال 95 تا پایان ماه جاری از سوی شرکت بیمه ما و صندوق ملی محیط زیست به زیان دیده گان پرداخت می شود.

پلنگ ایرانی بزرگترین یا یکی از بزرگترین زیرگونه ‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران ' در معرض خطر انقراض' اتحادیه‌ جهانی‌ حفاظت‌ ( IUCN ) قرار دارد.

ایران مهمترین زیستگاه پلنگ در خاورمیانه است و جمعیت مناسب پلنگ در این کشور امکان بقای گروه‌های کوچک این حیوان در قفقاز، شرق ترکیه و احتمالا ترکمنستان را از راه مهاجرت ‌های بین ‌مرزی افزایش می‌ دهد، با این حال تراکم جمعیتی پلنگ در ایران بسیار پایین است.

از این رو سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری بخش خصوصی در صدد حمایت از این گونه ارزشمند بر آمد و شرکت بیمه ما با امضای تفاهم نامه خسارت های ناشی از عملکرد پلنگ مانند حمله به گله را به دامدار پرداخت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها