گرمای بی‌سابقه و سوزاننده هوا این روزها از اهوازی‌ها امان بریده، تن شهر زیر هرم این گرما، از همیشه داغ‌ترشده و نفس اهالی‌ به‌سختی بالامی‌آید؛ اهوازی‌ها اما حالا به‌خاطر همین گرمای بی‌سابقه هوا حضوری پررنگ در دنیای خبرها دارند و به کانون بحث‌های زیادی تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۶۱
آیا اهواز روز چهارشنبه گرم ترین شهر جهان بود؟ / اهواز همچنان بالای 50 درجه / توصیه به جنوبی ها

به‌گزارش جام‌جم آنلاین، با اینکه دمای این شهر جنوبی کشور امروز 47 درجه سانتیگراد را نشان می‌دهد اما هنوز حرف‌و حدیث‌ها درباره رکورد عجیب و غریب این شهر در دنیا ادامه دارد.

ماجرایی که از چهارشنبه هفتم تیرماه شروع شد؛ یعنی درست همان روزی که ایستگاه‌های هواشناسی دمای 53 درجه سانتیگراد را برای اهواز ثبت کردند. دمایی سوزان، که داغی‌اش تا کیلومتر‌ها آن طرف از اهواز هم مخابره‌ و خبرساز شد. تا جایی که برخی رسانه‌های غربی مدعی شدند که اهواز با این دما، گرم‌ترین دمای تاریخ را تجربه‌کرده است؛ ما این موضوع را با محمد اصغری کارشناس نام‌آشنای سازمان هواشناسی درمیان‌می‌گذاریم و به یک جواب مشخص می‌رسیم:« درست است که اهواز در روز چهارشنبه هفتم تیرماه با ثبت رکورد 53 درجه بالاترین دما را بین شهرهای مهم دنیا در کل دنیا را داشته اما این دما بالاترین دمای ثبت شده تاریخ نیست.»

اصغری در ادامه می‌گوید:« دمای بالاتر از 53 درجه هم در دنیا ثبت شده و نمی‌توانیم بگوییم اهواز رکورد تاریخ را در گرما شکسته ‌است و داغ ترین شهرجهان درکل تاریخ بوده است؛ اما برای خوداین شهر ،این عدد یک رکورد به‌حساب می‌آید.»

اصغری درادامه می‌افزاید:« این اتفاق قبلا هم افتاده و خیلی غیرعادی نیست که اینقدر در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است.»

پیش بینی این کارشناس هواشناسی برای روزهای‌ آینده اهواز، همچنان هوایی گرم و سوزان است؛دمایی که به گفته اصغری تا آخر هفته در شهرهای استان خوزستان مانند دزفول، آبادان واهواز دوباره افزایش خواهد یافت اما به 53 درجه نخواهد رسید.

اصغری می‌گوید:« بیشینه دمایی تا آخر هفته برای اهواز پیش بینی می‌کنیم 50 درجه است وهمچنان به هموطنانی که ساکن این شهر هستد توصیه می‌کنیم که از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها