مجلس سنای آمریکا اصلاحیه تحریم های ایران و روسیه را با اتفاق آراء به تصویب رساند.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۵۵
سنای آمریکا اصلاحیه تحریم های ایران و روسیه را تصویب کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه به اتفاق آراء اصلاحیه تحریم های ایران و روسیه را به تصویب رساند و بدین ترتیب، راه را برای تصویب بسته تحریم ها علیه تهران- مسکو در مجلس نمایندگان آمریکا هموار ساخت.

رهبران اقلیت و اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا بر لزوم این اصلاحات تأکید می کردند؛ زیرا طبق یک الزام قانونی، فرآیند تصویب لوایحی که درآمد دولت را افزایش می دهند، باید از مجلس نمایندگان آغاز شود.

هنوز مشخص نیست که رهبران جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با چه سرعتی این لایحه را به رأی گیری می گذارند، اما باید توجه داشت که هرگونه اقدامی در این مرحله ممکن است رأی گیری نهایی برای این لایحه در کنگره را به پس از دیدار ترامپ و پوتین در هفته آینده موکول نماید.

سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی و همتای دموکرات وی سناتور «بن کاردین» روز پنج شنبه اعلام کردند که به منظور رفع مشکل قانونی که برای تصویب بسته تحریمهای روسیه و ایران در مجلس نمایندگان وجود داشت، این بسته تحریمی در مجلس سنا در حال اصلاح است.

این درحالی است که دموکراتهای مجلس سنا در تلاش بودند تا در بسته تحریم های سنا علیه ایران و روسیه تغییرات بیشتری اِعمال نشود.

کاردین در مصاحبه ای کوتاه از اجماع نظر میان دموکراتها و جمهوریخواهان سنا برای پیشبرد این لایحه خبر داد و خاطرنشان کرد که هیچگونه تضمینی وجود ندارد که این لایحه در مجلس نمایندگان به تصویب برسد، اما آنها تمام تلاش خود را برای پیشبرد یک لایحه مؤثر به کار خواهند بست.

سناتور کورکر نیز از اظهارنظر در مورد اینکه کاخ سفید قصد دارد از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان بخواهد که لحن تحریمها علیه روسیه را ملایمتر نمایند، خودداری کرد.

گفتنی است که مجلس سنا علاوه بر لایحه تحریم های جدید خود علیه ایران و روسیه، قانونی را به تصویب رساند که به کنگره اجازه می دهد از تخفیف یا پایان دادن به جریمه ها علیه دولت روسیه توسط دونالد ترامپ ممانعت نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها