عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سوالات امتحانات نهایی در یکی از شهرهای جنوبی کشور لو رفته است.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۶۱
لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در تهران و جنوب کشور

به گزارش جام جم آنلاین، برخی دانش‌آموزان و معلمان مدارکی را ارائه می‌دهند که از لو رفتن سوالات امتحانات نهایی خرداد 96 در برخی دروس از جمله زبان فارسی و زمین‌شناسی 15 تا 30 دقیقه قبل از برگزاری امتحان حکایت دارد.

در همین رابطه دانش‌آموزان معتقدند که نیم ساعت تا 45 دقیقه مانده به برگزاری امتحان نهایی، دانش‌آموزان سوالات را داشتند و در حال بررسی آنها با یکدیگر بودند، در اغلب دروس سوالات لو رفته بود و اگر فردی سوالات را نداشت برای سایرین جای تعجب بود.

پلیس فتا نیز از دستگیری 8 نفر در خصوص فروش سوالات امتحان نهایی و لو رفتن سوالات واقعی در یکی از استان‌های جنوبی خبر می‌دهد.

در همین رابطه، فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در جلسه کمیته آموزش‌‌وپرورش مجلس، بحث خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی بررسی شد که در این جلسه رئیس مرکز سنجش و رئیس حراست وزارت آموزش‌وپرورش به همراه رئیس پلیس فتا حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه مشخص شد که سوالات امتحانات نهایی در یکی از شهرهای جنوبی کشور و منطقه 2 آموزش‌وپرورش شهر تهران لو رفته است و این ماجرا پس از خروج از قرنطینه و در حوزه امتحانی رخ داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ سوالات امتحانات نهایی باید رأس ساعت و نزد دانش‌آموزان بازگشایی شود اما در تعدادی از حوزه‌های امتحانی، سوالات 15 تا 20 دقیقه زودتر از ساعت 8 صبح بازگشایی شده و تصویری از آنها گرفته و در فضای مجازی ارسال شده است.

سعیدی بیان کرد: پلیس فتا اعلام کرد که انتشار سوالات در برخی حوزه‌های امتحانی ساعت 7.30 دقیقه صبح انجام شده است و در این رابطه عده‌ای از افراد متخلف بازداشت شده‌اند البته طبق اعلام پلیس فتا، انتشار سوالات در فضای مجازی به صورت گسترده نبوده است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان منکر لو رفتن سوالات امتحانات نهایی شد، گفت: اگراثبات شود که این ماجرا موجب تضییع حق دانش‌آموزان شده است، قطعاً آن را به طور ویژه پیگیری خواهیم کرد، از پلیس فتا درخواست کردیم تا ماجرا را بیشتر بررسی کرده و نتیجه را به مجلس اعلام کند.

سعیدی عنوان کرد: به طور یقین می‌گوییم اگر برای ما اثبات شود که لو رفتن سوالات در نتایج امتحانات تأثیر داشته است با توجه به تأثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور از این موضوع نمی‌گذریم و اجازه تضییع حقوق دانش‌آموزان را نمی‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها