اسماعیل کوثری در واکنش به احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: آمریکا آنقدر که بلوف می زند، توانمند نیست. چنانچه قدرتی داشتند کشورهایی نظیر عربستان را به جان کشورهای منطقه نمی انداختند. در صورت حمله جبهه مقاومت ساکت نمی نشیند و آنها را پشیمان خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۵۷
حمله آمریکا به سوریه بلوف است / جبهه مقاومت آنها را پشیمان خواهد کرد

اسماعیل کوثری در گفت وگو با جام جم آنلاین پیرامون احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: متاسفانه با تمام ید بیضاء کاذبی که دولت آمریکا برای خود بوجود آورده برای تجاوز به خاک سوریه در هر دوره بهانه های مختلفی را مطرح می کند.

وی افزود: بطور نمونه یکی از سناریوهای نخ نما شده ای که بعضا علیه ارتش و مردم سوریه بازگو می شود، مسئله بکارگیری سلاح های کشتار جمعی توسط ارتش سوریه است که کاملا دروغین و ساختگی بوده و با طرح چنین موضوعاتی قصد تخریب قدرت ارتش و نیروهای مقاومت در سوریه را دارند.

این کارشناس نظامی علت اصلی تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه را پیروزیهای چشمگیر ملت سوریه و نوعی فرافکنی جبهه استکبار خواند و گفت: دولت آمریکا تلاش دارد با فضا سازی نزد افکار عمومی جنایات بعدی خود در منطقه را به گونه ای توجیه کند اما آنقدر که بلوف می زنند قدرتمند نیستند تا بخواهند یک اقدام نظامی مستمر در سوریه انجام دهند.

کوثری با نگاهی به گذشته نظامی گری آمریکایی ها در منطقه خاطر نشان کرد: چنانچه آنها قدرت حضور مستمر نظامی در یک کشوری همچون سوریه را داشتند هیچگاه دولتهایی نظیر عربستان را به جان یمن، سوریه و عراق نمی انداختند و خود کار را یکسره می کردند.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایالات متحده با تهاجم نظامی به عراق و افغانستان تلفات بی شماری از خود بر جای گذاشت و در نهایت هیچ دستاورد ملموسی هم این حملات در پی نداشت از این رو هیچگاه با نیروهای گسترده نظامی وارد خاک سوریه نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت وقوع حمله نظامی واشنگتن به سوریه واکنش تهران و مسکو چه خواهد بود، عنوان داشت: بطور قطع عکس العمل ها پشیمان کننده بوده و به ضرر آنها تمام می شود، در این خصوص جبهه مقاومت در برابر گستاخی آمریکا سکوت نمی کند.

کوثری خاطر نشان کرد: صحنه تاکتیکی با صحنه عملیاتی و استراتژی کاملا متفاوت است امروز ارتش سوریه روی زمین و نقاط پیرامونی خود مسلط است و در صورت هر گونه حمله احتمالی متجاوز یقینا در منطقه زمین گیر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها