خودروهای ساخت شرکت تویوتا، که مطمئن، کم‌خرج و بادوام محسوب شده و همواره از شهرت بالایی در کشورهای مختلف دنیا برخوردارند، بی‌شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب و خرید اتومبیل محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۲۹
این وانت 250 میلیون تومان قیمت دارد (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، تویوتا تبحر خاصی در تولید وانت‌های مستحکم دارد و می‌توان خودروهای مربوط به دوره جنگ تحمیلی را اثباتی برای این مدعا خواند. این خودروساز به‌واسطه طراحی شاسی بندی بسیار قوی و مستحکم و همچنین پیشرانه‌های پرتوان، شهرت بسیار خوبی در خودروهای آفرودی کسب کرده است.

البته باگذشت سال‌های تولید، این محصولات از کاربری‌های خشن و خشک، به کاربری‌های نسبتاً شهری تغییر حالت داده‌اند. نسل جدید هایلوکس، آخرین وانت تویوتا است که در طراحی‌های اخیر ظرافت‌های بسیار زیبایی را به بدنه آن افزوده است.

این خودرو که طراحی خود را به زیبایی کوسه‌ها مدیون است، در مدل‌های سال 2015 به بعد، توانسته به خاطر جمع‌کردن همه مزایای مثبت راه خود را در بازار ایران به‌خوبی پیدا کند.

در نسخه 2017 این خودرو با پیشرانه 2.8 لیتری، می‌تواند 174 اسب بخار نیرو تولید کند و 450 نیوتن متر را در لیست گشتاورها اضافه کند که نسبت به نسخه سال 2016، تغییرات ملموسی داشته است.

تغییرات انجام‌شده روی این خودرو باعث شده است هایلوکس جدید، بزرگ‌تر، زیباتر، قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر از پیش بشود. ابعاد داخلی برای سرنشین خودرو تا سقف 3.5 سانتی‌متر افزایش پیداکرده است که باعث می‌شود سرنشین احساس آرامش بیشتری نسبت به وضعیت قبلی داشته باشد.

همچنین افزایش ظرفیت باک بنزین به 80 لیتر، یکی دیگر از بهبودهای اجرایی روی این خودرو است.

از طرفی با تغییر سیستم شاسی خودرو و استفاده از شاسی قوی‌تر، توان حمل بار این خودرو به سقف 1240 کیلوگرم و توان یدک کشی آن به 3500 کیلوگرم رسیده است که دست مالک خودرو را در استفاده بیشتر آن باز می‌گذارد.

در بازار ایران، قیمت هایلوکس صفرکیلومتر 2016 دنده‌ای معادل 220 میلیون تومان و نسخه اتوماتیک آن معادل 240 میلیون تومان است که نسبتاً قیمت بالایی است. البته مدل 2017 این خودرو نیز به صورت صفر کیلومتر کاردکس تا 250 میلیون تومان هم قیمت می‌خورد!

البته در انتها گفتنی است که همه وانت‌ها، به دلیل فنربندی محکم و بخش عقبی بدنه که به نسبت جلوی آن سبک است، تکان‌های زیادی را به بدنه وارد می‌کند. این تکان‌ها شاید برای کسانی که انتظار سواری نرم از این خودرو در شهر دارند، تجربه‌ای متفاوت را منتقل کند و پیشنهاد می‌شود اگر خودرویی نرم می‌خواهید که با آن در شهر تردد کنید، از هایلوکس و سایر وانت‌ها صرف‌نظر کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها