محمدجواد ظریف ،وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۸۰
ظریف با نخست‌وزیر ایتالیا دیدار کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در دیدار امروز وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر ایتالیا که در محل کاخ نخست وزیری در رم برگزار شد، راههای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه و همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

نخست وزیر ایتالیا در این دیدار مراتب تسلیت خود را در ارتباط با قربانیان حوادث تروریستی در کشورمان به وزیر امور خارجه ابراز کرد.

ظریف نیز در این دیدار از علاقه کشورمان در جهت توسعه همکاری های اقتصادی با ایتالیا سخن گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد چهارشنبه برای دیدار با مقام های ایتالیا از برلین وارد رم شد و در نخستین برنامه کاری خود در رم، صبح امروز در نشست شورای روابط خارجی اروپا موسوم به 'ECFR' که پشت درهای بسته و با حضور شخصیت های سیاسی و تجاری ایتالیا برگزار شد، شرکت کرد.

دیدار ظریف با رئیس مجلس ایتالیا

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در ایتالیا حضور دارد، با لورا بولدرینی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف قرار است با آنجلینو الفانو، وزیر خارجه ایتالیا نیز دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت و گو کند.

ایتالیا از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی ایران در چند دهه اخیر به شمار می رود. تهران و رم همکاری های گسترده ای در زمینه اقتصادی و بازرگانی داشته و رایزنی در خصوص توسعه مناسبات اقتصادی، از محورهای مذاکرات رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در رم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها