رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر می‌توان از همکاری‌های چند جانبه کمک گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۰۹
همکاری‌ در زمینه مبارزه با تروریسم می‌تواند راهگشا باشد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، علی لاریجانی امروز (سه شنبه 6 تیر ماه) در حاشیه دومین نشست روسای مجلس اوراسیا در دیدار با یان هاما چک رئیس پارلمان جمهوری چک اظهار داشت: از همدردی شما به مناسبت حادثه تروریستی تهران تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران و چک روابط تاریخی دارند و نگاه مردم ایران به این کشور مثبت است و همکاری‌‌هایی نیز در زمینه تراکتورسازی بین دو کشور در گذشته وجود داشته و ایران تمایل دارد بعد از توافق هسته‌ای با کشور چک در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی همکاری داشته باشد.

وی افزود: ایجاد همکاری‌های بانکی یکی از موضوعات مهم برای توسعه روابط اقتصادی است تا تجار بتواند بهترعمل کنند، بعضی از کشورهای اروپایی همکاری‌های بانکی مناسبی با ایران داشته‌اند و به همین دلیل قراردادهای خوبی نیز با آنها منعقد شده است.

رئیس قوه مقنه ادامه داد: متأسفانه تروریسم تبدیل به معضلی جهانی شده و پیشرفت کرده است که بخشی از آن مربوط به کمک‌های پشت صحنه است، جمهوری اسلامی ایران تجربیات خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم دارد و این تجربیات را برای سرکوب داعش در اختیار عراق و سوریه قرار داده است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار یان هاما چک رئیس پارلمان جمهوری چک ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر که در تهران رخ داد با رئیس مجلس و مردم ایران اظهار داشت: من به عنوان رئیس پارلمان چک از شما دعوت می کنم تا به کشور جمهوری چک سفر کنید زیرا این سفر می‌تواند نقطه عطفی در توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و چک شود.

رئیس پارلمان جمهوری چک بیان کرد: 90 سال از ایجاد روابط بین ایران و چک می‌گذرد و شخصا بسیار خوشحال هستم که در مراسم گرامیداشت آن در سفارت ایران حضور داشتم.

وی افزود: روابط تجاری بین ایران و چک روز به روز در حال افزایش است و شرکت‌های جمهوری چک بسیار تمایل به همکاری با ایران دارند و اتاق‌های بازرگانی دو کشور نیز سطح بسیار بالایی دارند.

یان هاما چک تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا به ایران سفیر اعزام کنیم و متقابلا جمهوری اسلامی ایران نیز سفیر خود را به جمهوری چک اعزام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها