با تصویب شورای رقابت

قیمت انواع خودرو افزایش یافت

جریان اختلاف قیمت خودروهای داخلی در شرایطی در چند ماه گذشته بر بازار خودرو سایه انداخته که از ابتدای امسال تاکنون بازار داخلی ها روی رونق را به خود ندیده و همچنان با رکود جدی تقاضا مواجه است.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۲۲
اختلاف قیمت 8 میلیونی برخی از خودروها در بازار

این در حالی است که به گفته برخی از فعالان بازار ادامه جریان دو نرخی شدن قیمت ها ،بی شک منجر به فساد در بازار خودرو خواهد شد.

به گزارش جام جم آنلاین از خبرخودرو، در همین راستا رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با اشاره به عدم تغییر قیمت خودروهای داخلی در هفته اخیر اظهار داشت: هر چند تغییر قیمتی چندانی در هفته جاری در بازار خودروها رخ نداده است اما همچنان اختلاف قیمت در بازار حداقل 20 مدل محصول داخلی وجود دارد.

سعید موتمنی با اشاره به ادامه جریان اختلاف قیمت خودروهای داخلی از سال گذشته تا کنون، اظهار داشت: هم اکنون پژو 405 SLX با یک میلیون و 200 هزار تومان ،پژو 206 تیپ 2 حدود 400 هزار، تیپ 5، 100 هزار، تندرE2 دو میلیون و500 هزار، تندر اتومات یک میلیون و 500 هزار، تندر اتومات جدید 3 میلیون و 400 هزار، پژو پارس LX حدود 3 میلیون، دنا 700 هزار، اچ سی کراس 2 میلیون و 800 و رنو کپچر حدود 8 میلیون تومان اختلاف قیمت را در بازار دارند.

وی با اشاره به اختلاف یک تا 8 میلیونی قیمت برخی از محصولات داخلی افزود: همچنین در محصولات گروه سایپا رنو ساندرو دنده ای و اتومات 3 میلیون و 500 هزار و 4 میلیون ، ساندرو استپ وی اتومات و دنده ای به ترتیب حدود 7 میلیون و 800 و 6 میلیون ، برلیانس 320 اتومات و دنده ای به ترتیب 2 میلیون و یک میلیون و 500 هزار، برلیانس 330 مدل دنده و اتومات به ترتیب حدود 2 میلیون و یک میلیون و 600 هزار ، تندر E2 پارس خودرو، 3 میلیون و500 هزار ، تندر پارس چراغ جدید حدود 3 میلیون و پراید 111 نیز 800 تومان اختلاف قیمت در بازار دارند.

وی گفت: به نظر می رسد ادامه جریان اختلاف قیمت خودروها در بازار، به جهت سودی است که در این راستا برای برخی ها حاصل می شود هر چند که در این روند سودی به جیب مصرف کننده داخلی نمی رود.

وی با اشاره به تاثیر دو نرخی شدن قیمت در ایجاد فساد در بازار افزود: هنگامی که کالایی در بازار با کمبود مواجه می شود این امر در دو نرخی شدن قیمت و ایجاد فساد در بازار تاثیر می گذارد از این رو با دو نرخی شدن قیمت خودرو نیز بسیاری از این وضعیت بازار سود می برند.

وی تصریح کرد: چرا باید در 8 ماه گذشته، با وجود رکود تقاضا همچنان در برخی از خودروهای داخلی شاهداختلاف قیمت و دو نرخی شدن قیمت ها باشیم؟

وی گفت: باید نیاز بازار توسط شرکتهای خودروساز به درستی تامین شود تا این میزان حاشیه قیمت در بازار خودرو های داخلی ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران با اشاره به اینکه امروز خودرو کالای مصرفی است، تاکید کرد: ایجاد شرایطی که منجر به دونرخی شدن قیمت شود قطعا به ضرر مصرف کنندگان داخلی خواهد بود.

موتمنی تاکید کرد: در صورتی که انحصار موجود در بازار محصولات داخلی شکسته شود بی شک شاهد این روند کنونی بازار و قیمت ها در داخل نخواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها