نامه انجمن علوم سیاسی ایران به روحانی:

دانش آموختگان این رشته سهمی در آزمون استخدامی ندارند

اطلاعیه مورخ 26/2/1396 سازمان سنجش آموزش کشور با عنوان آزمون استخدامی مشترک و فراگیر دستگاه¬های اجرایی در حالی منتشر شده است که سهم استخدام دانش¬آموختگان رشته علوم سیاسی و گرایش¬های وابسته، در این اطلاعیه صفر است.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۵۳
دانش آموختگان این رشته سهمی در آزمون استخدامی ندارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آنا، انجمن علوم سیاسی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، این نکته را متذکر شده است. متن نامه در ادامه آمده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
با سلام و آرزوی توفیق بیشتر جنابعالی و همکاران شما در صیانت حقوق جمهور، به استحضار می رساند اطلاعیه مورخ 26/2/1396 سازمان سنجش آموزش کشور با عنوان آزمون استخدامی مشترک و فراگیر دستگاه های اجرایی در حالی منتشر شده است که سهم استخدام دانش¬آموختگان رشته علوم سیاسی و گرایش¬های وابسته، در این اطلاعیه صفر است! از جنابعالی به عنوان فردی حقوقدان و آشنا به دغدغه‌های دانش سیاست، تقاضا داریم به چهار نکته ذیل بذل توجه فرموده و تصمیمی عادلانه و ثمربخشی را اتخاذ فرمایید:
اول. حضرتعالی حتما مطلع هستید که اکنون رشته علوم سیاسی در بیش از 86 دانشگاه معتبر دولتی و غیردولتی و سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشجو تربیت می¬کند، اما در حال حاضر هزاران دانش آموخته این رشته در مقاطع مزبور بیکار هستند.
دوم. رشته علوم سیاسی در ایران بیش از یکصد سال قدمت دارد و به سبب این پیشینه چشمگیر، هم‌اکنون مجموعه‌ای از دانش و تجارب انباشته و ارزنده در اختیار است که به هزینه بیت‌المال و به کوشش استادان ارجمندی که شما نیز می‌شناسید حاصل آمده است.
سوم. شایسته است نگاهی به گرایش های علوم سیاسی داشته باشید: مطالعات خاورمیانه، امنیت ملی، مطالعات امریکا، جامعه‌شناسی سیاسی، مطالعات زنان و سیاست، اندیشه سیاسی، مسایل ایران، روان‌شناسی سیاسی، سیاستگذاری، آینده‌پژوهی، اقتصاد سیاسی، امنیت بین الملل، مطالعات شرق آسیا و بسیاری دیگر. اکنون کشوری در وسعت و عظمت ایران عزیز، عمیقا به تخصص های موجود در خانواده علوم سیاسی احتیاج دارد و غفلت و تغافل از مهارت و استعداد خانواده علوم سیاسی در آزمون فراگیر استخدامی سال 1396 ظلم بزرگی به دهها هزار جوان (اعم از دختر و پسر) و هزاران خانواده ای است که هزینه مالی و مهمتر از آن عمر عزیز خود را مصروف آموختن این رشته گرانمایه کرده اند.
چهارم. انجمن علوم سیاسی ایران به عنوان سازمانی مردم‌نهاد و نماینده صدها نفر از استادان علوم سیاسی و هزاران دانش‌آموخته و دانشجوی علوم سیاسی خاطر نشان می‌سازد که بخش موثری از گفتمان سازی در جامعه کنونی ایران برای مشارکت سیاسی، انتخاب خردمندانه و دوراندیشانه بر عهده همین دانشورانی بود که بواسطه آشنایی شان با فرصت ها و تهدیدهای پیشاروی نظام جمهوری اسلامی ایران، اسیر حرص و هراس نشده و در ارتقای سواد سیاسی و آگاهی اجتماعی مردم سهم عمیقی داشته اند. اکنون، همین کوشندگان به راحتی از گردونه امید و بهره‌دهی به دستگاه-های نیازمند - از جمله وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکز مطالعاتی استراتژیک، وزارت آموزش و پرورش، و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر - حذف شده اند.
بنابراین از جنابعالی، به عنوان مدافع حقوق همه ایرانیان و شخصیتی آشنا به بن مایه‌های دانش سیاسی و بین‌المللی، استدعا داریم همانند دستوری که در 10 مرداد 1395 دستور به ابطال سهمیه های تبعیض‌آمیز جنسیتی دادید اکنون نیز دستور به جبران این ضایعه عظیم و دردناک دهید و جامعه علوم سیاسی ایران را به مثابه سرمایه استراتژیک جمهوری اسلامی نگهبان باشید. بی‌تردید خانواده علوم سیاسی ایران، اینک و از پی حوادث متنوع، به مرحله‌ای رسیده است که قادر است فهم عمیق و اصیلی را در جامعه مدنی نهادینه کند و امواج تهدید و یاس را از ذهن ایرانیان دور نماید. امیدوار و منتظر دستور و ورود قاطع جنابعالی هستیم.

انجمن علوم سیاسی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانش اموز انسانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
۰
۰
واقعا چرا علوم سیاسی استخدام نمیكنن؟

نیازمندی ها