اعضای باند چهار نفره‌ای که به بهانه کمک به نیازمندان بیش از یک میلیارد ریال از زنان سالخورده کلاهبرداری کرده بودند طی چهار عملیات ضربتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۹۳
کلاهبرداری از زنان سالخورده با ترفند کمک به نیازمندان

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از زنان سالخورده مبنی بر کلاهبرداری سرنشینان یک دستگاه خودرو و سرقت طلاجات آنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با انجام اقدامات علمی و تخصصی ویژه دریافتند که با یک باند حرفه‌ای در زمینه اغفال زنان سالخورده و سرقت طلاجات آنان روبه رو هستند.

سرهنگ ستار خسروی عنوان داشت: اعضای این باند که چهار نفر شامل یک نفر زن و سه مرد بودند با پرسه زدن در خیابان ها، زنان سالخورده تن‌ها را شناسایی و از آن‌ها می‌خواستند که یک پلاستیک حاوی وجه نقد را به افراد نیازمند تحویل دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: کلاهبرداران پس از اینکه اعتماد قربانی خود را جلب می‌کردند به بهانه خریدن مشابه النگو و یا انگشتر طلای آنان برای نزدیکانشان از آن‌ها می‌خواستند که برای رؤیت، طلا‌ها را از دست خود بیرون بیاورند، قربانیان که فکر می‌کردند نیت افراد مذکور خیر است طلاهای خود را به آن‌ها می‌دادند و متهمان پس از رؤیت اعلام می‌کردند که طلا‌ها را در کیسه پولی که قرار است آن‌ها به افراد نیازمند تحویل بدهند قرار دادند و سپس محل را ترک می‌کردند، اما پس از ترک این افراد زنان فریب خورده هنگام باز کردن درب کیسه متوجه می‌شدند که طلاهایشان در آن وجود ندارد.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های تخصصی کارآگاهان و همکاری مال باختگان، هویت هر چهار نفر مشخص وطی چهار عملیات ضربتی در اصفهان و یکی از شهرهای استان تهران دستگیر و در بازرسی از آن‌ها نیم کیلو طلاجات مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه اعضای این باند همگی غیر بومی هستند گفت: متهمان تاکنون به چندین فقره کلاهبرداری و سرقت از زنان سالخورده به این شیوه به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در استانهای اصفهان و یزد اقرار کردند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه تحقیقات از این افراد کماکان ادامه دارد از کسانی که به شیوه مذکور مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته اند خواست جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی مرکز استان مراجعه کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه افراد کهنسال به دلیل ضعف جسمانی و عمدتاً زندگی در تنهایی به طعمه‌ای برای سارقان تبدیل می‌شوند بر لزوم توجه بیشتر این قشر از جامعه به هشدارهای پلیس تاکید کرد.

وی اظهار داشت: سارقان در شیوه‌ای دیگر با توسل به حیله تحت عنوان افراد خیر به خانم‌های مسن مراجعه کرده و اظهار می‌دارند لباس برای افراد بی بضاعت و نیازمند جمع آوری می‌کنند و البسه را نشان می‌دهند و خود را مشتاق دیدن زیور آلات نمایان آنها، نشان داده و پس از باز کردن و دیدن طلا‌ها با ترفندی خاص آن‌ها را سرقت کرده و عنوان می‌کنند که طلا‌ها را داخل کیسه انداخته اند و در حالی که طلا‌ها داخل خودروی سارقان است محل را ترک می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به زنان سالخورده توصیه می‌کنیم از نمایان کردن طلاجات خود و اعتماد بی جا به افراد غریبه خودداری نمایند، مراقب افرادی که خود را به عنوان افراد خیّر معرفی و اعلام درخواست کمک جهت نیازمندان می‌کنند، باشند و به هیچ عنوان به خواسته افرادی که تقاضای بازکردن طلاجات و رویت آن‌ها را می‌کنند توجه نکرده و از تحویل طلاجات به آنان خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها