انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان و بدنبال آن خبر اعلان جنگ او به ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت .درحالی که واقعیت ماجرا به گونه ای دیگر است.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۳۶
شیطنت شبکه الجزیره درباره ایران بدنبال انتصاب ولیعهد جدید عربستان

به گزارش جام جم آنلاین ،خبر از این قرار بود پسر ملک سلمان که دیروز به سمت ولیعهدی وی منصوب شده، در تازه ترین ادعای خود هرگونه مذاکره با تهران را رد کرد و طالب جنگ با ایران شد.

این خبر که از سوی شبکه «الجزیره» توئیت شده است درواقع اقدام شیطنت‌آمیزاین شبکه هم‌زمان با انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان بود. اظهارات ولیعهد عربستان علیه کشورمان مبنی بر اینکه "جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند"، اظهاراتی قدیمی است که تقریبا دوماه پیش از سوی این مقام عربستانی علیه ایران منتشر شده بود.

محمد بن سلمان در ماه مه در گفت‌وگو با شبکه سعودی تی‌وی، با طرح ادعاهایی علیه کشورمان هرگونه احتمال مذاکره با ایران را رد کرده و مدعی شده بود که جنگ را به داخل خاک ایران خواهد کشاند.

الجزیره دیروز چهارشنبه دقایقی پس از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان یکی از توئیت‌های خود که محتوی این ادعاهای بن سلمان علیه ایران بود را دوباره منتشر کرده است.

ملک سلمان پادشاه عربستان در اقدامی نامتعارف و غیرمنتظره محمد بن سلمان پسرش را به عنوان ولیعهد خود معرفی و جایگزین محمد بن نایف کرد.

محمد بن سلمان با حفظ سمت وزارت دفاع به عنوان ولیعهد جدید عربستان منصوب شد. وی نقشی تعیین کننده در شروع جنگ یمن و قربانی شدن شهروندان بی دفاع این کشور دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها