1382 کیلومتر آن طرف تر از پایتخت،‌در قلب یکی از شهرستان‌های استان کرمان، 6 روز پیش حکمی جالب توجه صادر شده‌ ‌است؛ طی این حکم دادرس شعبه اول دادگاه عمومی منوجان، یکی از شکارچی‌های متخلف این شهرستان را به ایجاد کانال تلگرامی و صفحه‌ای در اینستاگرام محکوم‌کرده‌است.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۷۴
ساخت کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام؛ مجازات شکارچی قمری (+عکس)

به‌گزارش جام‌جم آنلاین این شکارچی غیرمجاز مدتی قبل، به اتهام حمل اسلحه شکاری از نوع بادی 4/5 دوربین‌دار و شکار غیرمجاز دو قطعه پرنده قمری به شرح گزارش محیط زیست شهرستان منوجان، به دادگاه معرفی شد و در نهایت بعد از بررسی‌ها وتحقیقات صورت‌گرفته و با توجه به جمع اوراق و محتویات پرونده درخصوص اتهام اول، دائر برحمل یک قبضه اسلحه شکاری ازنوع 4/5 دوربین دار با توجه به اینکه اسلحه مذکور از نوع گازی و کپسولی نبوده و داشتن آن نیاز به جواز ندارد رای بر برائت متهم را صادر کرد.

اما درخصوص اتهام دوم متهم، مبنی بر شکار غیرمجاز دوقطعه پرنده قمری، دادگاه با توجه به گزارش محیط‌زیست شهرستان منوجان و اقرارصریح و مقرون به‌واقع و جلسه دادرسی و سایر قرائن موجود در پرونده بزهکاری نامبرده رامحرز تشخیص داده و به استناد ماده 10قانون شکار و صید ، نامبرده را به سه ماه حبس محکوم کرد.

این اما همه ماجرا نبود، چراکه به صلاحدید و تشخیص قاضی و با توجه به وضعیت فردی، خانوادگی، اجتماعی و سوابق و اوضاع و احوالی که موجب ارتکاب جرم شده بود و با در نظر گرفتن جهات تخفیف و پیش‌بینی اصلاح مترکب و فقدان سابقه کیفری موثر،سه ماه حبس متهم، به استناد بند «ح» ماده 43 الی 55 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به مدت دوسال تعلیق مراقبتی تبدیل و این شکارچی متخلف به انجام دستورهای جایگزین حبس محکوم شد. دستورهایی که حالا انتشارشان در فضای مجازی سروصداکرده‌است:

1- ایجاد پیجی در اینستاگرام با دوهزار فالوئر و گذاشتن 50 عکس از محیط زیست

2- ایجاد کانالی در تلگرام با موضوع محیط زیست و طبیعت شهرستان منوجان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
طوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
۰
۰
خیلی خوب هست ان شائ الله اون بنده خدا هم اصلاح بشه افرین به این قاضی با درایت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها