در گفتگوی جام جم آنلاین با دکتر فلاحت پیشه مطرح شد

اهداف سفر العبادی به تهران و ریاض / آیا میانجیگری در کار است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به تهران و ریاض، اهداف احتمالی میانجیگرانه این سفر را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۰۴
اهداف سفر العبادی به تهران و ریاض / آیا میانجیگری در کار است؟

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: سفر آقای حیدر العبادی به تهران و ریاض در راستای سفر منطقه ای وی می باشد،البته برخی کشورهای منطقه مانند عراق،کویت و عمان دارای تمایلات میانجیگرانه برای حل بحرانها می باشند و مقامات این کشورها این موضوع را در سفرها و دیدارهایشان مطرح می کنند.

وی به مناسبات ایران و عربستان اشاره کرد و گفت:اکنون روابط تهران-ریاض در بدترین شرایط قرار دارد و حتی از زمان جنگ تحمیلی که عربستان از صدام حمایت مالی و تسلیحاتی می کرد هم بدتر شده است.

وی افزود: عربستان از لحاظ فکری در تقابل با ایران قرار دارد و رفتارهای فرافکنانه ای از خود بروز می دهد، اقدامات نظامی رژیم سعودی در یمن و بحرین نیز با سیاستهای جمهوری اسلامی در تضاد می باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:عربستان با موج نومحافظه کارانه آمریکاییها همراه شده است که هدف آن ایجاد تنش و درگیری در منطقه است و قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری ریاض ـ واشنگتن نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

وی تصریح کرد:منطقه آبستن بحرانهای جدیدی است و نخست وزیر عراق نگران چنین بحرانهایی می باشد و تا زمانی درباره بحرانهای منطقه ای با عربستان تنش زدایی انجام نشود این مسائل باقی خواهد ماند.

دکتر فلاحت پیشه یاد آور شد: اکنون تروریستهای داعش نفس های آخر خود را در عراق می کشند و طبعا نیروهای حشدالشعبی بیشترین نقش را در شکست تکفیری ها داشته اند،در چنین شرایطی عراق نگران این است که بحران جدیدی بویژه از سوی آمریکاییها به این کشور تحمیل نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها