رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم پاسخ قاطع به اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا، این دشمنی ها را دارای سابقه طولانی دانست و در عین حال گفت: نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات و سپاه باید توجه داشته باشند که چه کسانی از داخل به دشمن چراغ سبز نشان می دهند. کسانی که با دشمن همکاری میکنند برخی محاربند و برخی مفسد فی الارضند و باید اقدامات آنها به دقت مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۸۶
کسانی که با دشمن همکاری کنند محارب و مفسد فی الارض هستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره مندی از ایام باقی مانده این ماه تأکید و تصریح کرد: همه این مناجات ها و راز و نیازها مقدمه ای است برای یاد حقیقی خداوند و ایمان به حاکمیت مطلق او زیرا ریشه بسیاری از مشکلات به همین عدم توجه خاص انسان و غفلت او از سیطره مطلق حق تعالی بر همه عوالم بازمی گردد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، این روز را نماد اعلام مظلومیت ملت فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی برشمرد و اظهار کرد: امروز کشورهای سلطه تلاش می کنند که با ایران هراسی، توجه جهان اسلام را از دشمن قدیمی و واقعی اش یعنی رژیم صهیونیستی برگردانند و نگاه ها را معطوف به ایران کنند. این جنایتی است که توسط آمریکا و اذناب آن در جهان اسلام صورت می گیرد. بر همین اساس همگی موظفیم با گرامیداشت روز جهانی قدس و حضور باشکوه در راهپیمایی این روز، توطئه رژیم صهیونیستی و کشورهای سلطه را خنثی کنیم و این روز را به عنوان نماد عظیم وحدت جهان اسلام در برابر دشمن حقیقی مسلمانان مطرح کنیم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب تحریم های جدید سنای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: دشمنی های آمریکا که جلوه های متعددی دارد روز به روز تشدید می شود و گروهی که در حال حاضر در رأس قدرت این کشور قرار گرفته اند گرچه در اصل مواضع با اسلاف خود مشترکند اما در ابراز دشمنی صریح ترند.

آیت الله آملی لاریجانی یکی از مظاهر این دشمنی را سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و تحریک کشورهای منطقه علیه جمهوری اسلامی دانست و افزود: تحریم های اخیر سنا جلوه دیگری از دشمنی های آمریکاست که گرچه این گونه اقدامات، سابقه ای طولانی دارد اما اینکه آمریکایی ها بر خلاف برجام دست به این کار زده اند و عملاً این توافق را تبدیل به یک امر یک طرفه به نفع آمریکا کرده اند، غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه هیچ ملتی زیر بار چنین مذلتی نخواهد رفت بر اقدام متقابل جمهوری اسلامی برای پاسخ قاطع به آمریکا تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از این دشمنی ها سخنان غیر دیپلماتیک و خارج از عرف وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر بود که حسب برخی گزارشات گفته است ما باید جمهوری اسلامی را در زمینه انرژی هسته ای و تولید سلاح اتمی مهار کنیم و همچنین از گروه هایی که در داخل ایران وجود دارند برای تغییر مسالمت آمیز قدرت و حکومت این کشور استفاده و حمایت کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی چنین اظهاراتی را بسیار بد و توهین آمیز توصیف کرد و با تأکید بر لزوم پاسخ قاطع به چنین اظهاراتی تصریح کرد: متاسفانه عده ای در داخل کشور به دشمنان چراغ سبز نشان می دهند و با ارسال برخی سیگنالها موجب ایجاد طمع در دشمنان می شوند. برخی از این افراد محاربند و برخی مفسد فی الارضند و بر این اساس نیروهای امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات و سپاه باید کاملاً هوشیارانه، این قبیل گروه ها را رصد و کشف کنند. قوه قضاییه نیز بدون هیچ گونه هراسی از هیاهوها و تبلیغات مدعیان حقوق بشر با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر نیروهای امنیتی و قضات شریف دستگاه قضایی برای ردیابی نفوذ دشمن گفت: خطر نفوذ در ایام اخیر تشدید شده است و همه دستگاه های مرتبط باید ابعاد مختلف این نفوذ را تحت نظر داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی تنها با اقتدار و استحکام خود و اتکا به توان و نیروی داخلی به ویژه در زمینه های گوناگون اقتصادی می تواند از مخاطرات عبور کند و در برابر دشمنی ها و توطئه ها بیمه شود.

آیت الله املی لاریجانی با اشاره به تدوین برنامه چهارم توسعه قضایی هماهنگ با برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: بیش از یک سال روی برنامه چهارم توسعه قضایی از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه کار شده و نظرات مختلف از دادگستری های سراسر کشور جمع آوری شده است که از این بابت از همه کسانی که در تهیه این برنامه تلاش کرده اند خصوصا معاون محترم راهبردی قدردانی می کنیم.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و هماهنگی همه اجزای دستگاه قضایی در اجرا و نظارت بر این برنامه، افزود: این برنامه با 19 هدف راهبردی و با 65 راهبرد، 307 برنامه راهبردی و 1507 برنامه عملیاتی، نقشه راه قوه قضاییه در پنج سال آینده را ترسیم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها