دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به کشته شدن ماهی گیر بوشهری توسط گارد مرزبانی عربستان آن را اقدامی تحریک آمیز و در تداوم رفتارهای خصمانه ریاض علیه تهران بشمار آورد.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۱۲
کشتن ماهی گیر ایرانی اقدامی تحریک آمیز بود/ منفعلانه برخورد کنیم عربستان دچار سوءتفاهم می شود

محمدجواد جمالی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: در اموراتی همچون صیادی ممکن است موج دریا گاهی لنج یا قایق ماهی گیری را به جهت مرزهای آبی کشور همسایه هدایت کند و این یک موضوع بدیهی است و البته باید مسئله و ادعای عربستان مبنی بر ورود قایق ایرانی به آبهای عربستان به طور فنی و دقیق بررسی شود.

وی با غیر انسانی خواندن اقدام عربستان افزود: اینکه نیروهای عربستانی با چنین بهانه ای اقدام به تیراندازی و کشتن صیاد ما کرده اند محکوم است و نشان می دهد ریاض همچنان دنبال تنش آفرینی در منطقه به ویژه با جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر امنیت ملی خانه ملت کشتن صیاد ایرانی توسط عربستان را در تداوم اقدامات اخیر آل سعود نظیر دیدار با ترامپ و اتخاذ مواضع ضد ایرانی، تخاصم با همسایگان حاشیه جنوبی همچون قطر و نیز ابراز خرسندی از حوادث تروریستی تهران دانست و گفت: شایسته است وزارت امور خارجه کشورمان از طریق مجامع بین المللی و شورای امنیت به جد موضوع را پیگیری کند.

جمالی تصریح کرد: چنانچه در این خصوص منفعالانه عمل کنیم این سوء تفاهم برای عربستان بوجود می آید که باز هم می تواند به اعمال خصمانه این چنینی علیه ایران مبادرت کند.

وی با بیان اینکه البته رویکرد ما باید مبتنی بر عقلانیت و هوشمندی باشد، خاطر نشان کرد: در عین حفظ آرامش و هوشیاری، اقدام ما در استیفای حق ضایع شده جمهوری اسلامی باید بازدارنده باشد.

جمالی در مورد اقدام مجلس پیرامون کشته شدن صیاد بوشهری توسط نیروهای عربستان گفت: اقدام اولیه ما سوال از معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه بعد از تعطیلات مجلس خواهد بود که ان شاالله تا آن زمان تحقیقات دوستان نیز تکمیل خواهد شد.

به گفته دبیر امنیت ملی مجلس این جلسه در قالب گفتگو و جلسه پرسش و پاسخ در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها