گفت‌وگو با روشنک گرامی، بازیگر مجموعه «گمشدگان»

از معروف شدن می‌ترسم!

مجله «کامیکز ژورنال» که اغلب به اختصار تی.سی.جی هم خوانده می‌شود، یک مجله آمریکایی در زمینه انتشار و انعکاس اخبار مربوط به دنیای کتاب‌های مصور و کمیک، نقد این کتاب‌ها و نیز انتشار داستان‌های مصور و رمان‌های گرافیکی به صورت دنباله‌دار و پاورقی است.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۰۹
کامیکز ژورنال؛ ماهنامه‌ای تخصصی در دنیای کتب مصور

این نشریه همچنین به دلیل مصاحبه‌های مفصل با انیمیشن‌سازان، انتشار سرمقاله‌های تخصصی و نیز اطلاع‌رسانی خبرهای داغ و اختصاصی از محصولات تازه به بازار آمده این صنعت در میان هواداران شناخته می‌شود؛ به طوری که طی سال‌های گذشته کامیکز ژورنال به یکی از جریان‌سازان اصلی صنعت محصولات مصور تبدیل شده و مروج این عقیده است که کمیک‌ها را هم باید به عنوان یکی از شاخه‌های تازه‌تر هنر مورد احترام دانسته، ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش را ستود و آثارش را در سطحی استاندارد و جهانی ارزیابی کرد.

در سال 1976 گری گروث و مایکل کاترون انتشار مجله «نوستالژیا ژورنال» را عهده‌دار بودند؛ نشریه‌ای که به عنوان رقیب کوچکی برای «ادزین» که راهنمای خریداران در زمینه خرید محصولات مصور بود، به شمار می‌رفت. گروث و کاترون همچنین از یک سال قبل از این تاریخ، مجله «ساندرز فاین» را هم که یکی از ضمیمه‌های ادزین بود، منتشر می‌کردند. این دو هدایت نوستالژیا ژورنال را از شماره 27 آن در ماه جولای 76 پذیرفته و تا شماره 32 در ژانویه 77، یعنی یک سال بعد به کار خود ادامه دادند. از آن تاریخ به بعد این مجله به یک مجله کمیک (و منحصرا برای طرفداران سرسخت و پروپاقرص محصولات کامیک) تغییر رویکرد داد و از شماره 37 (در دسامبر 77) این قالب جدید را برای خود تصویب کرد.

مجله در دوران فعالیت خود علاوه بر مصاحبه‌های تخصصی و تفصیلی، همواره به چاپ نقدهای گوناگون و راهنمایی‌هایی درخصوص محصولات دنیای کمیک اقدام و خود را به یک مرجع معتبر در این زمینه تبدیل کرده است. از اوایل سال 2000 ، کامیکز ژورنال شروع به انتشار داستان‌های مصور و دنباله‌داری کرد که عموما برای اولین بار از این نشریه منتشر شده و با سلیقه همکاران مجله انتخاب می‌شدند. زمان‌بندی انتشار این مجله هم از ابتدا به صورت هر 15 روز یک‌بار بود، اما از شماره 300 (در نوامبر 2009) مسئولان تصمیم گرفتند که انتشار نسخه میانی هر ماه را متوقف کرده و نشریه را فقط در ابتدای ماه روی دکه بفرستند. «تی.سی.جی» حالا از برنامه‌ای مدون در چاپ پیروی کرده و بخش عمده‌ای از مطالب آن هم به صورت اینترنتی و روی وب‌سایت ارائه می‌شود.

این مجله همچنین در اقدامی ستودنی و برای اولین بار در دنیای کتاب‌های مصور، در شماره 210 خود در فوریه 1999 اقدام به معرفی صد کمیک برتر قرن 21 کرد. فهرستی که هشت نویسنده و ویراستار اصلی روزنامه در تدوین آن نقش داشتند و بخش زیادی از این فهرست را کمیک‌های آمریکایی تشکیل می‌دادند. این فهرست تا امروز معتبر بوده و بسیاری از علاقه‌مندان دنیای کمیک برای پیگیری داستان‌های مصور و کمی قدیمی‌تر به آن مراجعه می‌کنند.

زهرا غفاری - رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها