اختصاصی جام جم آنلاین/ ناگفته‌های سفیر پیشین ایران در قطر

اسناد تجزیه عربستان تا 13 سال آینده/ جمله‌ای از رهبری که امیر قطر را به هم ریخت

دهن کجی مسقط به سیاست‌ عرب‌ها

عمان پروازهای مسیر قطر را بیشتر می‌کند

در حالی که کشورهای عربی آسمان خود را به هواپیماهای قطر بسته‌اند، عمان نه تنها مسیرهای پروازی جدیدی به قطر داده بلکه اعلام کرده است که هواپیماهای بزرگتر و چارترهای پروازی بیشتری را در مسیر پروازی قطر به خدمت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۰۵
عمان پروازهای مسیر قطر را بیشتر می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سخنگوی شرکت هواپیمایی عمان‌ایر اعلام کرد هواپیمای بزرگتر و پروازهای چارتری بیشتری را در مسیر دوحه قطر به کار می‌گیرد. این اقدام پس از اینکه عربستان، امارات، بحرین مسیرهای جاده‌ای، دریایی و هوایی خود را با قطر قطع کردند، انجام گرفته است.

سخنگوی شرکت عمان‌ایر به عربین بیزینس گفته است: پروازهای عمان‌ایر به مقصد دوحه برنامه‌ریزی شده است.

عمان‌ایر همچنین با بیان اینکه مسیر پروازی قطر را ارتقا می‌دهد گفته است:پروازهای خود را با هواپیماهای بزرگتر که ظرفیت بیشتری هم دارند،‌ انجام خواهد داد.

به گفته سخنگوی شرکت عمان‌ایاین ایرلاین همچنین 3 پرواز چارتری را به شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اختصاص داده تا از 6 ژوئن پروازهای مسقط ـ جده ـ مسقط را انجام دهد.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی عمان گفت: «شرایط رصد می‌شود و در صورت نیاز، مشکلات برطرف خواهد شد.» این در حالی است که پروازهای «قطر ایرویز» در بسیاری از مسیرهای خود به آفریقا، آمریکای جنوبی و شمال اروپا پس از اینکه همسایگان این کشور مسیرهای پروازی آسمان خود را به روی هواپیماهای این کشور بستند، مختل شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، زمان یک سفر هوایی از پایتخت قطر به خارطوم مهمترین شهر سودان در حال حاضر دو برابر شده و حدود 6 ساعت طول می‌کشد، چرا که خلبانان مجبورند برای اینکه از آسمان عربستان عبور نکنند، از آسمان عمان عبور کنند.

این گزارش می‌نویسد، اینگونه تغییر مسیر برای شرکت هواپیمایی قطرایرویز هزینه‌های گزافی را در پی خواهد داشت و احتمالاً این ایرلاین را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها