در این گزارش تصویری شاهد عکس‌های عکاس فرانسوی «اریک لافرژیه» از رویدادهای زندگی روزمره مردم کره شمالی از دریچه دوربینش خواهید بود.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۳۰
آنسوی دروازه‌های آهنین کره شمالی چه می‌گذرد؟ + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از نکست شارک، عکاس فرانسوی «اریک لافرژیه» هزاران عکس از نقاط مختلف جهان گرفته است اما این عکس‌های دست‌کاری نشده که بدون به‌کار بردن فیلترهای عکاسی از کره شمالی گرفته شده‌اند، بسیاری از افراد صاحب‌نظر را شیفته خود ساخته‌اند.

او می گوید: «من سال 2008 ، برای اولین بار به کره شمالی رفتم. در آن زمان هیچ گوشی موبایلی در کره شمالی یافت نمی‌شد. تنها عکس‌هایی که در آنجا گرفته می‌شد، کار عکاسان رسمی دولتی بود که در ورودی مکان‌های دید‌نی و بناهای یادبود مهم، از مردم عکسبرداری می‌کردند تا شاید بتوانند تعدادی از این عکس های یادگاری را به بازدیدکنندگان بفروشند. من در ابتدا با دوربین پولاروید خودم یک سری از این عکس‌ها را به‌عنوان کارهای هنری گرفتم تا از این کشور یادگاری‌ هایی داشته باشم. اما خیلی زود به این پی‌ بردم که این نوع دوربین بهترین راه سر حرف برا از کردن و آشنایی با مردم کره شمالی برای من باز کرد. این کار به من اجازه داد تا این کشور را از ابعاد مختلف ببینم و از این راه با مردم ارتباط برقرار کنم. کاری که در آن سال‌ها از نظر دولت این کشور به هیچ عنوان مجاز نبود.»

این عکس‌های جالب را با هم می‌بینیم.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها