هشدار رهبری نسبت به دو قطبی شدن کشور

تذکر امام به بنی صدر؛ حب الدنیا رأس کل خطیئه

بنی صدر در زمان ریاست جمهوری خود با رفتارهایی که انجام داد، باعث شد تا شرایط سیاسی کشور در یک فضای تنش زا قرار بگیرد و مخالفان و موافقان رو در روی هم بایستند.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۸۲
تذکر امام به بنی صدر؛ حب الدنیا رأس کل خطیئه

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، ابوالحسن بنی صدر نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران بود که در سال 1358 پس از استعفای دولت موقت با رأی مردم به ریاست جمهوری رسید.

مراسم تنفیذ او به خاطر بستری شدن حضرت امام(ره) در بیمارستان قلب تهران برگزار شد. در این مراسم حضرت امام خمینی سخن و توصیه ای به او کردند و فرمودند؛ «من یک کلمه به آقای بنی صدر تذکر می دهم. این کلمه تذکر برای همه است. حب الدنیا رأس کل خطیئه.»

اما بنی صدر که مقهور قدرت و رأی مردم شده بود، هم توصیه های امام (ره) را نادیده گرفت و هم آرمان های انقلاب را زیر پا گذاشت و با اقداماتی که انجام داد فضای سیاسی کشور را در زمانی که انقلاب تازه به پیروزی رسیده است ملتهب کرد.

التهاب ایجاد شده از سوی بنی صدر رئیس جمهور معزول، باعث شد تا اختلافات دامن زده شود و در جامعه شرایط دو قطبی ایجاد گردد.

بنی صدر در زمان ریاست خود به سوی گروه منافقین گرایش پیدا کرد و آنها را از نزدیکان خود قرار داد. این گروهک نقش اساسی در ایجاد فضای دو قطبی و فتنه در کشور داشتند.

هنوز زمان زیادی از دوران ریاست جمهوری او نگذشته بود که بنی صدر چهره واقعی خود را به مردم نشان داد.

خیانت هایی که او در دوران ریاست جمهوری و جانشینی فرمانده کل قوا در زمان جنگ تحمیلی مرتکب شد، باعث شکست های زیادی در میدان نبرد گردید.

بنی صدر حتی هنگامی که جنگ عراق علیه ایران آغاز شده بود دست از تفرقه افکنی های خود برنداشت و با رفتارهای ناهنجار و فتنه انگیز غائله 14 اسفند 1359 را شکل داد.

زمان ریاست جمهوری او، ایران دستخوش حوادث بسیاری شد و پیش از آن که جنگ صدام علیه ایران آغاز شود جنگی دیگر و پنهانی به دست بنی صدر و عوامل او در داخل کشور آغاز شده بود.

غائله 14 اسفند 1359 در دانشگاه تهران و ایجاد اغتشاش و جو رعب و وحشت از سوی بنی صدر هیچگاه از یاد نمی رود.

تشکیل گارد حفاظت ریاست جمهوری برای سرکوب مردم و نیروهای انقلابی و تأسیس روزنامه انقلاب اسلامی برای ایجاد اغتشاش و اختلاف و التهاب در کشور، آوردن افراد ضد انقلاب همچون مسعود رجوی سرکرده سازمان منافقین به دفتر ریاست جمهوری، بخشی از اقداماتی است که او در زمان کوتاه ریاست خود انجام داد که باید به آن خیانت های دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و فرماندهی او بر جنگ را نیز اضافه کرد.

غائله 14 اسفند پیش درآمدهایی داشت، بنی صدر در سخنرانی های پیش از 14 اسفند زمینه اغتشاش و درگیری را چیده بود. سخنرانی 14 خرداد در میدان شهدا و سخنرانی 22 بهمن ماه در میدان آزادی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اقدامات دیگر که به عاملیت منافقین، لیبرال ها و نهضت آزادی انجام شده بود، همه غائله 14 اسفند را بپا کرد.

روز 14 اسفند به بهانه سالروز درگذشت دکتر مصدق دانشگاه تهران محل تجمع هواداران رئیس جمهور و سخنرانی او بود.

منافقین و دیگر گروه های زاویه دار با انقلاب اسلامی، نقش اساسی در ایجاد فتنه و اغتشاش در 14 اسفند ماه 1359 داشتند.

همه این آشوب ها، اختلاف افکنی ها و فتنه ها در حالی از سوی دولت وقت ایجاد می شد که رزمندگان در جبهه های جنگ در حال دفاع از خاک میهن و انقلاب اسلامی بودند.

در چنین شرایطی بجای این که دولت بنی صدر به فکر اداره جنگ، تدارکات و رساندن نیازهای رزمندگان باشد، به فتنه انگیزی مشغول بود. در زمانی که او ریاست جمهوری را در دست داشت، جنگ رها شده بود به همین خاطر شکست هایی که در ابتدای جنگ عراق علیه ایران تحمیل شد، همه از سر خیانت هایی بود که بنی صدر در آن زمان مرتکب شد.

اما هنگامی که بنی صدر خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرده بود، تبلیغات فریبنده او باعث شد تا مردم هم به او اقبال نشان دهند.

بنی صدر در زمان انتخابات هر آنچه که توان داشت برای تبلیغات خود به کار برد. او در تبلیغات از هر آنچه که آرمان های انقلاب و امام بود بهره برد و خود را فردی انقلابی و تابع حضرت امام (ره) نشان داد.

اما همه آن شعارهای تبلیغاتی فریبی بیش نبود.در سال 1358 ابوالحسن بنی صدر به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران با شعار «عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی» به میدان رقابت های ریاست جمهوری وارد شد. او خود را به گونه ای جلوه داده بود که مردم تصور می کردند به دنبال وحدت ملی، بازسازی اقتصادی، تامین امنیت و گسترش فرهنگ اسلامی است. اما پس از روی کارآمدن، بنی صدر به انشقاق ملی پرداخت، امنیت کشور را به خاطر سیاست هایی که در داخل و به ویژه در جنگ اتخاذ کرد به خطر انداخت و با همراهی با گروه های ضد انقلاب، به مبارزه با فرهنگ اسلامی رفت.

سرانجامِ بنی صدر، که در زمان ریاست جمهوری خود، هم شهرت داشت و هم قدرت، سرنوشت شومی بود. غائله 14 اسفند ماه 1359 پایان دوران بنی صدر بود.

درگیری هایی که او هنگام برگزاری مراسم فوت دکتر مصدق در دانشگاه تهران ایجاد کرد، تیر آخر به خود بود. نظام اسلامی پیش غائله 14 اسفند فرصت زیادی به او داد تا شاید دست از اقدامات تفرقه افکنانه و فتنه انگیزانه بردارد، اما او به این اقدامات شدت بخشید.

گروه های ضد انقلاب از منافقین تا لیبرال ها در غائله 14 اسفند حضور داشتند، تندترین شعارهای ضد نظام اسلامی و نهادها و مسئولین انقلابی، به ویژه علیه شهید مظلوم دکتر بهشتی سر دادند که با اعتراض مردم متعهد و انقلابی همراه شد و درگیری شدیدی میان منافقین و مردم صورت گرفت، در این غائله بنی صدر شخصاً دستور حمله و ضرب و شتم مردم را از پشت تریبون صادر کرد.

حتی نیروهای مردمی و انقلابی به دست منافقین از پشت بام دانشگاه به پایین پرتاب شدند.

بنی صدر پس از این غائله پیامی صادر کرد که در بخشی از آن نوشته بود؛ «حوادث دانشگاه تهران بر مقاومت دلیرانه شما مردم در برابر کسانی که می خواستند با ایجاد اغتشاش جلوی آزادی مردم را بگیرند، مسائل کم اهمیتی نیستند که بتوان به سادگی از آن گذشت.»

اقداماتی که بنی صدر در زمان ریاست جمهوری خود انجام داد باعث شد تا گروه تروریستی منافقین هر چه بیشتر در ساختارهای حاکمیتی نفوذ کند و رخنه خود را گسترش دهد.

نفوذ منافقین به دستگاه های حساس نظام اسلامی در زمان بنی صدر باعث شد که پس از عزل او، بسیاری از اقدامات تروریستی علیه مسئولین و شخصیت های کشور آغاز شود.

انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی و دیگر یارانش، انفجار نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر و بسیاری ترورهای دیگر که همگی از سوی گروه منافقین انجام شد به خاطر نفوذی بود که منافقین در بدنه نظام کرده بودند.

نارضایتی شدید مردم از عملکرد بنی صدر و اعتراضاتی که علیه او از سوی مردم شکل گرفت،باعث شد تا مجلس شورای اسلامی به خاطر اقداماتی که بنی صدر علیه منافع ملی انجاد داده بود، رأی به عدم کفایت او بدهد و حضرت امام(ره) او را عزل کند.

مجلس شورای اسلامی پس از دو روز بحث بر سر بنی صدر سرانجام در تاریخ 31 خرداد 1360 رأی به عدم کفایت او داد.

یک روز پس رأی نمایندگان مجلس به عدم کفایت بنی‌صدر، امام خمینی(ره) نیز بر اساس قانون اساسی ابوالحسن بنی‌صدر را از ریاست جمهوری عزل کرد.

بنی صدر پس از آن که از همه مسئولیت های خود برکنار شد، خود را مخفی کرد و سرانجام در تاریخ ششم مرداد 1360 به همراه مسعود رجوی سرکرده گروه تروریستی منافقین و به کمک آنها و با آرایش و لباس زنانه به فرودگاه بین المللی مهرآباد رفتند و با هواپیمای بوئینگ 707 نظامی و به کمک سرهنگ بهزاد معزی خلبان مخصوص شاه از مرز ایران خارج شده و در فرودگاه نظامی ارو (در حومه پاریس فرانسه) به زمین نشست و در آن جا تقاضای پناهندگی از دولت فرانسه را نمود. حتی صدام هم به بنی صدر پیشنهاد پناهندگی سیاسی داده بود.

تجربه بنی صدر آن هم در زمانی که انقلاب اسلامی ایران نوپا بود، تجربه بدی بود که باعث شد تبعات ریاست جمهوری بنی صدر در ایران گسترده باشد. بنی صدر با اقداماتی که انجام داد تفرقه و نفاق را دامن زد، جبهه های جنگ را با ضعف روبرو ساخت و باعث شد تا منافقین در بدنه نظام رخنه کنند و ترورهای سنگینی را انجام دهند. او باعث شد تا کشور دو قطبی شود.

به همین خاطر است که حضرت آیت الله خامنه ای نسبت به ایجاد فضای دو قطبی در کشور بارها هشدار داده اند و آنهایی را که دانسته یا ندانسته کشور را به این سو روانه می سازند، برحذر داشته اند.
شب گذشته نیز حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار کارگزاران نظام با ایشان بار دیگر بر این موضوع به ویژه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تأکید کردند.

ایشان «دو قطبی شدن کشور» و «دو دستگی مردم» را تجربه ای خطرناک دانستند و افزودند: در سال ۵۹، رئیس جمهور وقت جامعه را دو قطبی و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها