بانوان مبتکر و مخترع ایرانی پس از ۳۰ سال کسب دانش و تجربه علمی توانست آبگرمکن خورشیدی و راکتورهای هوشمند تبدیل بخار به گرما (ذخیره گرمای خورشیدی فلکمن) را داخل کشور طراحی و تولید کند.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۱۱
بانوی ایرانی، آبگرمکن خورشیدی ساخت + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، رقیه جلالی فلکمن، که به دعوت مسئولان کشوری و استانی به قزوین آمده تا ایده های خود را عملیاتی کند توانسته در چند کشور از جمله امارات متحده هزاران دستگاه از محصولات دانش بنیان خود را عرضه کند و با استقبال روبرو شود اما به نظر می رسد در ایران و استان قزوین باید کفش آهنین برپا کند و خسته نشود و ماهها را سپری کند تا شاید با حمایت از ایده فوق العاده اش بتواند هم خود نانی بخورد و هم به اشتغال استان کمک کند.

جلالی در خصوص اختراعات جدیدش گفت: راکتور و ژنراتور هوشمند خورشیدی با ذخیره بلندمدت بخار خود می تواند در تابستان اشعه خورشید و بخار ۳۰۰ درجه را ذخیره کند و در زمستان برای گرمایش محیط هایی مانند گلخانه ها، ادارات، مجتمع های رفاهی و مسکونی مورد استفاده قرار دهد.

وی افزود: در شرایط کم آبی این سیستم می تواند دی اکسید و کربن گلخانه ها را به اکسیژن تبدیل کند که همه کارها به صورت هوشمند عمل می کند.

جلالی ادامه داد: سیستم خانگی این محصول در ابعاد ۱۳۰ در ۱۸۰ برای یک خانواده ۴ نفره کافی است و برای ادارات و هتل ها می توان بر اساس نیاز تعداد بیشتری از این دستگاه را طراحی و تولید کرد که در یک سال هزینه آن جبران می شود.

این مخترع توضیح داد: رنگ سیستم طراحی شده هم می تواند بر اساس نمای ساختمان هماهنگ شده و کاربرد آن ۱۰ برابر سیستم های فعلی خورشیدی است و تا ۵۰ درجه زیر صفر هم مقاومت دارد و با چرخش در برابر خورشید تا زمانی که اشعه خورشید هست ذخیره سازی انجام می شود.

جلالی تصریح کرد: این سیستم نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد و نصب و راه اندازی آن به سهولت انجام می شود و قابل مقایسه با سیستم های کنونی نیست و بویژه در روستاها کاربرد خوبی دارد.

وی اضافه کرد: سیستم راکتور خورشیدی در منازل شهری و روستایی، فرودگاهها، ورزشگاهها، پارک ها، کمپ های تابستانی و کانتینرها، کاروان های سیار، رستورانها و مجتمع های بین راهی، کارخانجات و مراکز صنعتی، کشاورزی و دامپروری و مرغداری ها، مراکز تجاری کاربرد دارد.

جلالی یادآورشد: سیستم پکیج خورشیدی فولکمن برای گرمایش کف ساختمان و استخرها طراحی شده و تحت فشار کار می کند و مخازن آن تا شش برابر نمونه های مشابه مقاومت دارد و اگر آب کلردار استخر وارد مخازن شود خراب نخواهد شد.

همچنین آبگرمکن های خورشیدی برای استفاده در حمام های سیار در باغستانها، جنگلها و مراتع برای محیط بانها کاربرد دارد و امیدوارم برای تولید انبوه و بازاریابی آن حمایت لازم از سوی مسئولان استان انجام شود تا بتوانم ایده هایم را عملیاتی کنم.

عزمم جدی است، سنگ اندازی ها را پله ترقی خود می کنم

جلالی گفت: شش اختراع شاخص دارم و زندگی راحت و آرام را در کشورهای اروپایی را رها کرده ام و به عشق خدمت و ایجاد اشتغال به ایران آمده ام تا هم اشتغال ایجاد کنم و هم به کشورم خدمت کنم اما واقعا کار سخت است و سنگ اندازی زیاد است اما عزم من جدی است و سنگها را بر می دارم و به عنوان پله ترقی از آن استفاده می کنم.

وی افزود: این اختراع برای اولین بار انجام شده و ۸۰ تن این راکتور وزن دارد و برای ساخت و طراحی آن یک میلیارد تومان هزینه کرده ام اما اگر حمایت شود قادرم این هزینه را تا نصف و یا یک سوم کاهش دهم و به تولید کشور کمک کنم.

جلالی ادامه داد: این راکتور در شرایط کم آبی می تواند رطوبت داخل گلخانه ها را تنظیم کند و ۳۰۰ درجه حرارت داخل آن نفوذ نمی کند و سرمای خارج در فصل زمستان هم نمی تواند وارد گلخانه شود و هوای گرم تا هشت ماه تنظیم و ذخیره می شود.

مخترع «ذخیره گرمای خورشیدی فلکمن» خواستار حمایت از شرکت های دانش بنیان و بازاریابی برای تولید و فروش سیستم های تولیدی و معرفی برای استفاده از این سیستم ها در ادارات و کارخانجات شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها