معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

حلیم پنبه‌ای صحت ندارد

رئیس اتحادیه کباب، حلیم و غذاهای سنتی تهران:

وجود پنبه و پشم در حلیم خلاف واقع است

رئیس اتحادیه کباب، حلیم و غذاهای سنتی تهران گفت: به طور قاطع وجود پنبه، پشم و الیاف صنعتی در حلیم را کاملا خلاف واقع می دانم و با اطمینان خاطر این موضوع را رد و تمام مسئولیت صحت نداشتن این موضوع را می پذیرم.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۸۲
وجود پنبه و پشم در حلیم خلاف واقع است

به گزارش جام جم آنلاین ،حسین محمدی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بازی با سفره مردم و تخریب غذاهای سنتی کار درستی نیست، افزود: نمی دانم چرا افرادی دوست دارند دید مردم را نسبت به غذاهای سنتی که صدها سال در حال تناول آن هستند بدبین کنند؟

وی ادامه داد: چگونه میتوان گفت در حلیم پنبه و پشم ریخته می شود و قابل تشخیص نیست و این مساله با پیگیری های صورت گرفته با وزارت بهداشت، منشاء خبر این شایعه کاملا نامرتبط با نظارت بر اتحادیه ها و واحدهای صنفی مواد غذایی است و واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت نیز خبر را رد می‌کند.

محمدی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش عرضه و تقاضای حلیم عده ای افراد سودجو مبادرت به فروش حلیم در کنار خیابان ها می‌کنند اما حتی این افراد هم در تهیه غذای حلیم از الیاف یا پنبه استفاده نمی‌کنند چرا که حلیم غذای رقیقی است و اگر هر نوع الیافی در آن استفاده شود، به راحتی قابل تشخیص است و مردم متوجه خواهند شد و این مساله ای نیست که نتوان تشخیص داد.

این مسئول گفت: چند روزی است که در فضای مجازی کلیپی مبنی بر وجود پنبه و الیاف در حلیم منتشر شده که کاملا خلاف واقع بوده و به نوعی توهین به شعور مردم ایران است چرا که وجود هر گونه الیاف اعم از پشم، پنبه مو یا الیاف صنعتی به طور کامل و واضح در غذا مشخص و قابل تشخیص است.

وی افزود: تمامی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در ایام ماه مبارک رمضان با بنری متحدالشکل که روی ان مجوز رسمی از اتحادیه و وزارت بهداشت درج شده اقدام به فعالیت و پخت و فروش حلیم و آش می‌کنند و هیچ گونه نگرانی از بابت خرید برای مردم وجود ندارد و بنده به عنوان رئیس اتحادیه اعلام می دارم که من تمام مسئولیت صحت نداشتن این شایعه را به پشتوانه ۴۰ هزار واحد این صنف در سراسر ایران کاملا پذیرا هستم.

محمدی تاکید کرد: این نوع شایعات برای تخریب غذای سنتی ایران صورت می‌گیرد و بیشتر به دنبال ترغیب مردم برای استفاده از غذاهای فست فودی و پاستاها هستند که برای سلامت و جان مردم مضر است اما مردم ما هوشیار هستند و درست انتخاب می کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها