عفو بین الملل هشدار داد

افزایش سرکوب فعالان مدنی عربستانی

سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و متحدانش با قطع رابطه با قطر با زندگی هزاران نفر از مردم منطقه بازی می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۶۸
عربستان و متحدانش با زندگی هزاران نفر از مردم منطقه بازی می کنند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا , عفو بین الملل افزوده است, حقوق انسانی ده ها نفر از ساکنان منطقه خلیج فارس در پی اقداماتی که سه کشور عربستان, امارات و بحرین علیه قطر اتخاذ کردند، تاثیر گذاشته است.
این نهاد بین المللی با هشدار نسبت به عواقب این اقدام خاطرنشان کرده که مردم این کشورها به طور ویژه با مشکلات و خطراتی مواجه هستند.
«جیمز لینچ» معاون برنامه حقوق بشر سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که قطع رابطه عربستان و متحدانش با قطر, باعث جدایی فرزندان از پدران و مادران, مردان از زنان خود هم در قطر و هم در خود این کشورها شده است.
وی با انتقاد از این اقدام عربستان, امارات و بحرین افزود: بسیاری از مردم در این کشورها شغل های خود را از دست داده اند و برنامه تحصیلی و آموزشی بسیاری دیگر متوقف شده است.
جیمز لینچ در ادامه از این کشورها خواسته تا اقدامات اتخاذ شده از سوی آن ها به نقض حقوق مردم این کشورها منجر نشود.
کمیته ملی حقوق بشر قطر پیشتر اعلام کرده بود که 11 هزار نفر از شهروندان بحرینی, عربستانی و اماراتی در قطر زندگی می کنند و بسیاری از شهروندان قطری نیز در این سه کشور زندگی می کنند که اقدامات عربستان و متحدانش بر روی این افراد تاثیر گذاشته است.
عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها