نتیجه فعالیت کارگروه کمیسیون تخصصی پساب در وزارت نیرو تا امروز به اینجا رسیده که از مجموع ۵ تا ۷ میلیارد مترمکعب فاضلاب خانگی و شهری تولید شده در سال، یک میلیارد مترمکعب مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۰۰
تولید آب از فاضلاب به یک میلیارد مترمکعب در سال رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، امروزه در سراسر جهان به خصوص در کشورهای توسعه یافته بحث بازچرخانی آب و استفاده مجدد از آب های استفاده شده به یکی از برنامه های اصلی دولت ها در بحث مدیریت مصارف آبی کشورها تبدیل شده است.

در ایران نیز اگرچه دیر و با تأخیر نسبت به کشورهای توسعه یافته، اما به این مسئله در سالهای اخیر توجه شده و با تشکیل کارگروهی در وزارت نیرو با نام "کمیسیون تخصصی پساب" برنامه ریزی در این زمینه در حال انجام است.

نتیجه فعالیت این کارگروه تا امروز به اینجا رسیده که از مجموع 5 تا 7 میلیارد مترمکعب فاضلاب خانگی و شهری تولید شده در سال، یک میلیارد مترمکعب مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.

این استفاده در آبیاری فضای سبز، تحویل به صنایع و آبیاری زمین های کشاورزی در برخی مناطق کشور صورت می گیرد. این پساب با استانداردهای جهانی استفاده در بخش های مختلف تولید شده و با توجه به میزان تصفیه و حذف آلاینده ها، هیچ زیانی به منابعی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد نمی رساند.

مجموع فاضلاب تولیدی کشور به گفته «حمید چیت چیان» وزیر نیرو بالغ بر 32 میلیارد مترمکعب در سال است که به جز 5 تا 7 میلیارد مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی، بقیه زهاب های کشاورزی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها