حوادث بین الملل؛ دریاچه کانتی تنسی آمریکا

بازداشت دو برادرفراری متهم به تجاوز و سرقت

وثیقه‌گذار وقتی متوجه شد مرد بدهکار از زندان فرار کرده ، بعد از یک سال مخفیگاهش را پیدا کرد و او را ربود و تحویل ماموران زندان داد. مرد زندانی از وثیقه‌گذار و همدستانش به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۰۳
وثیقه‌گذار، زندانی فراری را ربود

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مرد زندانی از طریق مسئولان یک زندان در تهران شکایتی را در اختیار دادسرای جنایی قرار داد که در آن نوشته بود من را افرادی پیش از انتقالم به زندان ربوده‌اند. او با طرح این شکایت خواستار بازداشت آدم‌رباها شد.

با شکایت وی پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات با دستور بازپرس سهرابی آغاز شد. روز شنبه زندانی که شاکی پرونده بود، برای تحقیقات به شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد.

وی به قاضی پرونده گفت: من با فردی مشکل مالی پیدا کردم. زمانی که نتوانستم به تعهدات خود عمل کنم، او از من شکایت کرد و من به زندان افتادم. رد مال و تحمل حبس در انتظارم بود. حدود هشت ماه در زندان بودم. در آن موقع می‌خواستم هرطور شده از زندان بیرون بیایم تا بتوانم با کمک خانواده‌ام بخشی از بدهی‌ام به شاکی را تهیه کنم. برای همین از یکی از آشنایان خواستم به من کمک کند و با گذاشتن سند به عنوان وثیقه مرا به‌طور موقت از زندان آزاد کند تا در این مدت بتوانم کمی از مشکلاتم را حل کنم.

وی افزو د: او به من اعتماد کرد و برایم وثیقه گذاشت. به طور موقت آزاد شدم، اما بعد از آن به هر دری زدم نتوانستم پولی را که باید به طلبکار می‌پرداختم، تهیه کنم. مانده بودم چه کنم. از سوی دیگر زمان مرخصی‌ام به پایان رسیده بود و باید به زندان بازمی‌گشتم. بنابراین تصمیم گرفتم به زندان بازنگردم تا در این فرصت بدهی‌ام را تسویه کنم، اما شرایط بدرستی پیش نرفت و من فرار کردم. یک سال فراری بودم. همین باعث شد وثیقه‌گذارم را بخواهند، ولی او نتوانست مرا پیدا کند. چند هفته پیش او توانست خانه جدیدم را پیدا کند. او همراه سه نفر دیگر به زور وارد آن خانه شدند و مرا کتک زدند. دست و پایم را بستند و مرا ربودند و به داخل خودرویی انداخته و با خود به خانه‌ای بردند. روز بعد هم دست و پایم را باز کردند. بعد مرا به زندان برده و تحویل ماموران آنجا دادند. حالا بابت این‌که مرا پیش از تحویل دادنم به زندان ربوده‌‌اند، شکایت دارم.

این درحالی بود که تحقیقات اولیه نشان می‌داد ضامن مرد زندانی یک سال در جست‌وجوی او بوده تا توانسته وی را پیدا کند و تحویل زندان دهد.

بنابراین با توجه به شکایت مرد زندانی ضامن وی و سه همراه او به دادسرای جنایی احضار شدند تا با تحقیقات از آنها معلوم شود این افراد مرد زندانی را قبل از تحویل دادن به مسئولان زندان ربوده‌اند یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها