عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اظهار نگرانی نسبت به ترویج فرهنگ رحم اجاره‌ای در کشور، گفت: اختلالات ژنتیکی و احتمال سقط از خطرات رحم اجاره‌ای است که گاهی از نظر پزشکی و سلامت توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۱۳
خطرات گسترش رحم اجاره‌ای در ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه ملت، رسول خضری از وجود 20 میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و افزود: اغلب رحم اجاره‌ای برای موارد حاد پزشکی است که برای فرزندآوری زوجین استفاده می‌شود و نباید دستاویزی برای سوء استفاده شود.

وی ادامه داد: گاهی قدرت رحم برای نگهداری جنین کافی نیست، بنابراین برخی مادران با استفاده از رحم اجاره‌ای می‌توانند صاحب فرزند شوند البته خطر این اقدام نیز بسیار بالاست و باید با دقت زیادی صورت گیرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: واقعیت آن است که 20 درصد زوجین نابارور هستند که از این تعداد درصد اندکی از آنها جزو متقاضیان رحم اجاره‌ای هستند زیرا خطر این اقدام بسیار بالاست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با پیشرفت‌هایی که در حوزه ناباروری حاصل شده است، اغلب زوج‌ها می‌توانند از داشتن فرزند برخوردار شوند اما مشکل هزینه‌های درمان ناباروری است که باید مورد حمایت‌های بیمه‌ای قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها