فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر ارتقای توان حضور ناوگروه‌های این نیرو در دریاهای آزاد تاکید کرد و گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس‌های آرام و اطلس تداوم می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۳۴
تداوم حضور ناوگروه‌های ایران در اقیانوس های آرام و اطلس

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی راهبردی است، اظهار کرد: از زمانی که رهبر معظم انقلاب کلمه راهبردی را به نیروی دریایی ابلاغ کردند منظور ایشان این بود که از نیروی دریایی ساحلی به نیروی دریایی بین‌المللی تبدیل شود.

وی افزود: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیگر نیروی ساحلی نیست و از نیروی دریایی ساحلی و آب‌های کم عمق بیرون آمدیم و در عرصه آب‌های بین‌المللی دریانوردی می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به سفر ناوگروه چهل‌ و پنجم به آفریقای جنوبی و دورزدن آن در راستای حضور در اقیانوس اطلس اشاره کرد و افزود: مدت پنج ماه ناوگروه مذکور در شرایط دریایی سخت دریانوردی کرد و این امر ارزشمند است.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی به معنای آن است که بتواند در دریاهای آزاد حضور داشته باشد، تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی باید بتواند از منافع کشور هر جا لازم باشد دفاع کند و در توسعه دیپلماسی دفاعی کشور اثرگذار باشد.

وی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارای تعامل با کشورهای دنیا خواند و اظهار کرد: امر یادشده در راستای تاثیرگذاری در دیپلماسی کشور در حال اجرا است؛ این راهبرد را ادامه می‌دهیم و در آینده با کشورهای دیگری ارتباط برقرار می‌کنیم تا دیپلماسی دفاعی کشور را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ‌روز و تولید داخل است، توضیح داد: در شمال کشور در منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) ناوشکن دماوند در صنایع شهید تمجیدی عملیاتی شده و در عرصه دریا دریانوردی می‌کند ضمن اینکه ناوهای موشک‌انداز دیگری در خط تولید است و این خط تولید همچنان ادامه دارد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش همچنین از اجرای 25 رزمایش در تخصص‌های مختلف در دریا و سواحل در شمال و جنوب کشور در سال جاری خبر داد و افزود: اواخر سال جاری رزمایش بزرگ ولایت 96 را به مرحله اجرا درمی‌آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها