ضمن تکذیب اخبار مربوط به محتوای دیدار، اعلام شد

دیدار حجت‌الاسلام رئیسی با رهبر انقلاب خصوصی بوده است

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری از ارجاع گزارش های شکایت های ستاد حجت الاسلام رییسی پیرامون برخی تخلفات انتخاباتی به دادسرا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۱۰
ارجاع گزارش شکایت های ستاد حجت الاسلام رییسی به دادسرا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه همایش حمایت از خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد پیرامون تخلفات انتخاباتی در جمع خبرنگاران، گفت: گزارشاتی در این زمینه وصول شده که حسب مورد آنهایی که مربوط به دادستانی تهران بوده، ارسال شده و مواردی که مربوط به استان ها بوده ارسال شده چرا که برخی از این موارد در حیطه صلاحیت تهران نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط از سوی حجت الاسلام رییسی شکایت تخلف رسیده است؟ گفت: از جاهای دیگر از جمله وزارت کشور گزارشاتی ارسال شده بود.

دادستان کل در پاسخ به این سوال که آیا از آماری از میزان تخلفات انتخابات اخیر دارید؟ گفت: تخلفات نسبتا زیاد بوده است ولی برای آمار دقیق احراز شده ها باید صبر کرد. مواردی که احراز می شود باید منتظر ماند تا در محکمه صالح مورد رسیدگی قرار گیرد با این حال به طور کلی موارد زیادی از آنها در محکمه قابل اثبات است.

دادستان کل کشور در خصوص بازداشت عبدالرضا داوری گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

منتظری با اشاره به ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی به رییس قوه قضائیه گفت: گزارشی که ما ارائه کردیم ریز مسائل و اقداماتی که قوه قضائیه در صحنه انتخابات اعم از تشکیل جلسات جلوگیری از تخلفات و پیشگیری از این جرائم،جلسات شورای عالی امنیت ملی انجام دادیم.

وی افزود: در مجموع قوه قضائیه در بیش از یک هزار جلسه انتخاباتی شرکت کردیم، علاوه بر این مصوبات زیادی در مورد جرائم انتخاباتی داشتیم.

منتظری در پاسخ به این سوال که سخنگو و رییس قوه قضائیه پیش از انتخابات اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از بهم ریختم جو کشور، بداخلاقی های انتخابات سکوت می کنیم آیا این به معنای برخورد با تخلفات است و یا قرار است مسائلی مطرح شود؟ گفت: مسایلی که نباید مطرح می شد از سوی کاندیداها و یا مسئولان مرتبط با مطرح شد که برخی از آنها، خلاف واقع بوده است و برخی از آنها اگر هم درست بوده، به شکلی مطرح شده که مصلحت جامعه نبوده است. مثل این می ماند که هر آنچه از دولت می دانیم بخواهیم بیان کنیم ممکن است برخی از اعضای خانواده لغزش داشته باشند، نباید در سطحی که دشمن یو استفاده می کند، مطرح شود.

وی افزود: برخی کاندیدها مسائلی را مطرح کرد که دشمن از آنها سو استفاده کرد و دشمن از زبان آنها گرفت و ما دیدیم در شبکه های اجتماعی و رسانه های عربی،مانور دادند برخی از آنها پاسخ دارد که به آنها پاسخ می دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها