همزمان با جشن گلریزان صورت گرفت

کمک 270 میلیون تومانی رییس جمهور به ستاد دیه

رییس سازمان زندان‌ها اعلام کرد:

سیستان و بلوچستان دارای بیشترین زندانیان مهریه

رییس سازمان زندان ها می گوید استان های محروم از جمله سیستان و بلوچستان بیشترین زندانیان مهریه را در کشور دارند.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۹۰
سیستان و بلوچستان دارای بیشترین زندانیان مهریه

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، اصغر جهانگیر در سی امین جشن گلریزان زندانیان نیازمند اظهار کرد: قریب به 15 هزاد زندانی جرایم غیر عمد داریم که دو هزار نفر محکومان دیه و 13 هزار نفر نیز زندانیان جرایم مالی غیر عمد هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع زندانیان جرایم مالی غیر عمد، 2 هزار و 800 نفر را زندانیان مهریه تشکیل می‌دهند گفت: یکی از سنت‌های حسنه که خوشبختانه در کشور نهادینه شده، سنت کمک به هموطنان آسیب دیده است و قطعا با کمک خیرین، زندانیان جرایم غیر عمد و نیازمند می‌توانند دوباره به جامعه برگردند.

رییس سازمان زندان‌ها ادامه داد: خوشبختانه امروز ستاد دیه که توسط شهید لاجوردی بنا نهاده شد، بیش از گذشته جایگاه خود را پیدا کرده و از ابتدای تاسیس این ستاد، قریب به یکصد هزار زندانی نیازمند آزاد شدند.

جهانگیر با اشاره به اینکه حدود 7 درصد جمعیت زندانیان را زندانیان جرایم غیر عمد تشکیل می‌دهد افزود: از دو هزار زندانی که مشمول دیه هستند 12 درصدشان متهم و بقیه محکوم شده اند.

به گفته وی 14 درصد محکومان دیه زیر 20 میلیون، 8 درصد بین 20 تا 50 میلیون و 65 درصد بین 100 تا 200 میلیون تومان بدهی دارند.

رییس سازمان زندان ها با بیان اینکه برای آزادی همه محکومان دیه حدود 223 میلیارد تومان نیاز است گفت: از دو هزار و 400 مشمول دیه، 206 نفر بیش از 5 سال، 181 نفر سه تا 5 سال و 548 نفر مدت یک تا سه سال است در زندان به سر می‌برند.

وی تعداد دقیق زندانیان جرایم مالی را 13 هزار و 305 نفر خواند و اضافه کرد: از این تعداد 21 درصد بابت عدم پرداخت مهریه ،66 درصد محکومیت مالی و 5 درصد به خاطر «ترک انفاق» در زندان هستند.

به گفته جهانگیر، از مجموع محکومان مهریه، 299 نفر محکوم به 10 سکه، 14 درصد 10 تا 20 سکه و 228 نفر نیز به پرداخت بیش از 200 سکه محکوم هستند.

وی یادآور شد: از زندانیان مهریه، 164 نفر بیش از 5 سال، 519 نفر سه تا 5 سال و بیش از دو هزار نفر، یک تا سه سال است که در زندان هستند.

به گفته رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، استان سیستان و بلوچسنان بیشترین زندانیان مهریه را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها