رییس کانون جایگاه‌ داران سوخت در گفت و گو باجام جم آنلاین:

با برند سازی جایگاه ها به شیوه فعلی موافق نیستم

رییس کانون جایگاهداران سوخت کشور در گفت و گو با جام جم آنلاین:

به افرادی مجوز برند داده شده که سابقه جایگاهداری ندارند

رییس کانون جایگاهداران سوخت کشورگفت: تا کنون 36 برند مجوز قعالیت در جایگاهای سوخت کشور را گرفته اند که تعدادی از آنها مربوط به اشخاصی است که هیچ گونه تجربه و سابقه ای در زمینه جایگاه داری ندارند.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۴۴
به افرادی مجوز برند داده شده که سابقه جایگاهداری ندارند

ناصر رییسی فر در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود:در بحث برند سازی اگرعرضه بنزین با امکانات و شرایط درست منطبق و مطابق با قوانین تجارت به بخش خصوصی منتقل شود ،اتفاق بسیار مبارکی است ،چون یکی از راهکارهایی است که به‌سرعت می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را در کشور فراهم کند خصوصی سازی است. البته شرکت‌هایی که مسئولیت‌ها را به عهده می‌گیرند باید دانش کافی و تخصص‌های لازم را داشته باشند و ظرافت‌های تأمین و توزیع فرآورده به خاطر ارتباط مستقیم با مردم را بدانند و رسالت خدمت‌رسانی را بشناسند.

وی گفت: از لحاظ بحث های حقوقی قرارداد هایی که در گذشته جایگاهها با شرکت ملی پخش داشتند قرار داد یک طرفه بود و امنیت سرمایه گذاری وحقوق مالکان درآن قرار داد خدشه دار شده بود ،درحالیکه همه اموال متعلق به بخش خصوصی است و اگر قرار است قرار دادی با شرکت های برند بسته شود این شرکت ها نیز باجایگاهها منعقد خواهند کرد بنابراین بهتر است مشکلات حقوقی این قراردادها رفع شود، برای آنکه ما معتقد به فعالیت بخش خصوصی هستیم ولازم است تمام امنیت و حقوق لازم برای سرمایه گذار لحاظ شود و قرارداد ها براساس قوانین تجاری منعقد شود.

رییسی اظهار داشت: تا کنون حدود 36 برند مجوز فعالیت گرفته اند که تعدادی از این برندها مربوط به کارمندان بازنشسته و صندوق بازنشستگی است و تعدادی نیز مربوط به کسانی است که دراین زمینه هیچ گونه تجربه وسابقه ای ندارند و مشخص نیست بر چه اساسی به آنها مجوز برند داده شده است . یک تعداد هم که خودشان جایگاهدار هستند و شرکتی را با شروط رعایت قوانین تجاری ایجاد کردند.

رییسی فر افزود: معتقدم باید برون سپاری واقعی انجام شود نه آنکه به بخش شبه دولتی واگذارشد. باید یک ارتباط قانونمند وحقوقی مناسب تعریف شود و در دستوالعمل ها و آیین نامه ها باید رابطه شرکت هایی که در قالب برند تاسیس می شوند با شرکت نفت و ارتباط جایگاهداران هم با این شرکتها از لحاظ حقوقی مشخص و شفاف باشد . مهمترین مطلب این است که زیر ساخت رابطه تجاری مشخص شود که آیا جایگاه داران باز کارمزد بگیر باشند و یا مشابه بخش خصوصی بر اساس ضوابط علمی برای آنها حق الزحمه ای تعیین شود که درصدی از قیمت فراورده است.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها