نگاهی به تازه‌ترین رونمایی ب‌ام‌و

رقیب اس‌کلاس کوپه، از باواریا سر درآورد!

سال 1368/ 1989 بود که لوکس‌ترین کوپه ب‌ام‌و یعنی سری 8 (با کد E31) روی خط تولید قرار گرفت و طی ده سال تعداد 30 هزار و 621 دستگاه از آن روانه بازار شد، اما پس از پایان تولید این خودرو در سال 1378/ 1999، پرونده سری 8 برای بیش از دو دهه مسکوت ماند تا این که پنجشنبه چهارم خرداد 96، این محصول دوباره جانی تازه گرفت و از سری 8 کانسپت جدید رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۵۵
رقیب اس‌کلاس کوپه، از باواریا سر درآورد!
البته ب‌ام‌و چندی پیش از روی خط تولید قرار گرفتن سری 8 تا سال 1398/ 2019 خبر داده بود؛ اما محصولی که در رویداد Concorso d'Eleganza Villa d'Esta ایتالیا رونمایی شد، در واقع طرح مفهومی نزدیک به تولید از خودرویی است که در آینده نه‌چندان دور خواهیم دید.

سری 8 جدید باز هم اصالت گذشته خود را حفظ کرده و با بهره‌گیری از پلتفرمی مشترک با سری 7 و سری 5 جدید، در قالب یک کوپه لوکس بزرگ طراحی شده است که می‌تواند رقیب مهمی برای مرسدس بنز اس (S) کلاس کوپه باشد. جلوپنجره بزرگ و عضلانی و چراغ‌های نازک با گرافیک بسیار جذاب، ظاهری تهاجمی و با ابهت به این خودرو بخشیده و همچنین رینگ‌های 21 اینچی کرومی این کانسپت زیبا، جذابیت آن را دو چندان کرده است. درِ موتور بلند، سقفی که تا نزدیکی اسپویلر ادامه پیدا کرده، ستون C عریض با شیب ملایم و... از دیگر زیبایی‌های بصری این خودرو هستند.

این کانسپت در داخل با دو ردیف صندلی (با چیدمان 2+2) و دکوراسیون جذاب‌تری نسبت به محصولات پیشین ب‌ام‌و طراحی شده است. در داخل کابین این خودرو، شاهد بخش‌هایی پوشیده از چرم قهوه‌ای سوخته و سفید، پنل‌های آلومینیومی و فیبر کربنی، صفحه نمایش میانی کنسول با سیستم i-Drive، پشت آمپر کاملا دیجیتال، غربیلک سه شاخه اسپرت و لوکس هستیم که در واقع ترکیبی از سنت و مدرنیته است. در همین زمینه آدریان ون هوی دونک، مدیر دپارتمان طراحی ب‌ام‌و می‌گوید: سری 8 کانسپت، خودروی لوکس و اسپرتی است که پویایی خالص و عناصر لوکس را یک‌جا دارد.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد پیشرانه این محصول یا حتی نمونه تولیدی که در آینده نه چندان دور معرفی می‌شود، ارائه نشده است، اما با توجه به این که سری8، یک سری 7 کوپه محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد پیشرانه‌های مشابه سری 7 نیز روی این خودرو قرار بگیرد. این گستره شامل پیشرانه‌های متعددی از چهار تا 12 سیلندر خواهد بود.

معید حمیدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها