در میز روابط بین‌الملل برنامه سیاست ایرانی مطرح شد:

رشد اقتصاد آمریكا با فروش اسلحه و ایران‌ هراسی در دوران ترامپ

قاسمی در واکنش به سخنان ترامپ:

«ایران هراسی» سیاستی شکست خورده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در خصوص تعهد ایالات متحده مبنی بر بازداشتن جمهوری اسلامی ایران از توسعه سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم را سخنانی وهم‌آلود و تکراری خواند.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۷۳
«ایران هراسی» سیاستی شکست خورده است

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده که کشوری بخواهد با ادعای بازداشتن از دستیابی به آن، اهداف دیگری را دنبال کند. ایشان خوب است بدانند مراجع ذیصلاح بین المللی نیز بارها بر پایندی ایران به تعهدات خود تاکید کرده اند و تاکنون باید دریافته باشند که سیاست ایران هراسی و تکرار ادعاهای تاریخ مصرف گذشته، سیاستی شکست خورده و ناکارآمد است.

وی خاطر نشان کرد: طنز تلخ تاریخی آنجاست که این اظهارات در جایی و نزد کسانی مطرح می شود که به هیچ یک از قوانین و قواعد بین المللی بویژه در خصوص منع دستیبابی به سلاح هسته ای پایبند نبوده و زراد خانه ای مملو از کلاهک های اتمی در سرزمین های اشغالی انباشته اند.

وی ادعای حمایت ایران از گسترش تروریسم در منطقه را نیز سخنی ناروا و بی اساس خواند و گفت: مبارزه بی امان و قاطع جمهوری اسلامی ایران با تروریسم بر همگان آشکار و امری بسیار شفاف و روشن است؛ بدون مبارزه ایران با این پدیده شوم و ضد بشری، جهان امروز باید شاهد این فاجعه هولناک برای جامعه بشری می بود که تروریست های خون آشامی چون داعش دارای دولت و سرزمین می شدند و منطقه و جهان را در ورطه وحشت و جنایت خویش می افکندند؛ تروریسمی که خاورمیانه و اروپا و آسیا نمی شناسد و امنیت تمامی مردم جهان را با چالشی جدی مواجه ساخته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است صادقانه و مصمم در مقابل گروههای تروریستی لجام گسیخته کنونی که هر روز در گوشه ای از جهان شرارت می آفرینند، ایستاده و خود را متعهد به مبارزه ای بی امان با آنها می داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها