اختصاصی جام جم آنلاین

چهره ای که دنیا را تکان داد + عکس

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری منچستر را به عهده گرفته و اعلام کرده است که یکی از سربازان خلافت این عملیات را در تجمع صلیبیون انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۵۵
اعلام هویت عامل حمله انتحاری به کنسرت شهر منچستر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی بی سی ، پلیس بریتانیا اعلام کرده است که سلمان عبیدی، ۲۲ ساله، مظنون اصلی حمله بوده است. والدین سلمان عبیدی پناهجویانی بودند که در دهه ۹۰ میلادی از لیبی به بریتانیا آمدند.

یک مرد ۲۳ ساله نیز به ظن نقش داشتن در بمب‌گذاری منچستر بازداشت شده است.

دوشنبه شب ، حمله بمب‌گذاری انتحاری در پایان کنسرتی در منچستر، در شمال انگلستان، ۲۲ کشته و ۵۹ زخمی بر جای گذاشت. تعدادی از قربانیان کودک و نوجوان هستند. حمله انتحاری در کنسرت آریانا گرانده، خواننده آمریکایی رخ داد.

اولین قربانی بمب‌گذاری که هویت او رسما اعلام شده است، جورجینا کلندر نام دارد که ۱۸ سال داشت و دانشجوی مددکاری بود. یکی دیگر از کشته‌شدگان دختری هشت ساله بوده است.

ترزا می ، نخست وزیر بریتانیا گفت بمب‌گذاری منچستر اقدامی تروریستی و از روی بزدلی بود.

بسیاری از رهبران سیاسی بریتانیا و جهان حمله منچستر را محکوم کرده‌اند. در بریتانیا و در آستانه انتخابات سراسری پارلمان، همه احزاب عمده برنامه‌های تبلیغاتی خود را به احترام قربانیان متوقف کرده‌‎اند.

پرچم بریتانیا در ساختمان‌های دولتی مرکز لندن، و همچنین پرچم‌های اتحادیه اروپا در بروکسل، به حال نیمه افراشته در آمده‌اند.

برنامه آتش‌بازی در جشنواره فیلم کن، در فرانسه، لغو شده و حاضران در جشنواره به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت کردند.

این خونین ترین حمله انتحاری از زمان بمب‌گذاری‌های سال ۲۰۰۵ لندن است که در جریان آنها ۵۲ نفر کشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها