دادگاهی در شهر ازمیر ترکیه امروز حکم خود را درباره عامل قتل خلبان روس به جرم حمل غیرقانونی سلاح اعلام و وی را به تحمل ۵ سال حبس محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۵۳
قاتل خلبان روس به ۵ سال حبس محکوم شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «الپارسلان چلیک» مَردی که به دنبال هدف قرار گرفتن جنگنده سوخو- ۲۴ روسیه در مرز ترکیه با سوریه در سال ۲۰۱۵ با شلیک به سوی خلبان روسی وی را به قتل رسانده بود، به جرم حمل غیرقانونی سلاح به ۵ سال حبس محکوم شد.

وکیل «الپارسلان چلیک» در مصاحبه ای در این باره اعلام کرد: امروز دادگاهی در شهر ازمیر ترکیه حکم خود را درباره حمل غیرقانونی سلاح توسط موکل من اعلام و وی را به تحمل ۵ سال حبس محکوم کرد.

وی ادامه داد: دادگاه موضوع مرگ خلبان روسی را مطرح نکرد؛ چرا که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

جنگنده سوخو-۲۴ روسیه در ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در حال بازگشت از یک مأموریت نظامی علیه تروریست های تکفیری-صهیونیستیِ مورد حمایت محور غربی-عبری-عربی به فرودگاه «حمیمیم» در سوریه بود که با اصابت موشک هوا به هوای یک فروند جنگنده اف-۱۶ ساخت آمریکا توسط ترکیه سرنگون گردید؛ اقدامی که به گفته مسکو و به دلیل قرار داشتن این جنگنده در حریم هوایی سوریه غیر قابل قبول محسوب گردید.

درپی این حادثه روابط دو کشور برای مدت نزدیک به ۹ ماه به تنش و تقابل نیز کشیده شد. اما «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در ٢٧ ژوئن سال ٢٠١٦ در نامه ای رسمی به پوتین، با ابراز تأسف از سرنگونی جنگنده روس و غیرعمدی خواندن این رویداد، مراتب عمیق همدردی خود را به بستگان خلبان کشته شده ابراز داشته و از آنان تقاضای بخشش کرد؛ اقدامی که سخنگوی کاخ کرملین آن را با عنوان عذرخواهی رسمی رئیس جمهوری ترکیه از روسیه رسانه ای کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها