دزدان با تصادف‌های ساختگی با خودروی سرقتی، صد فقره کیف‌ قاپی کردند.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۰۴
شگرد جدید دزدان کیف‌قاپ

به گزارش جام‌جم، 20 اردیبهشت امسال دختری دانشجو با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از سارقانی شکایت کرد.

شاکی به قاضی علی ایردموسی گفت: ساعت 6 و 15 دقیقه صبح از خانه‌مان خارج شدم تا به دانشگاه محل تحصیلم بروم. در میانه راه راننده خودروی پژو 405 نوک مدادی که بسرعت در حرکت بود با من برخورد کرد. تعادلم را از دست دادم و به کناری افتادم.

وی افزود: همان موقع یکی از سرنشینان خودرو پیاده شد و با برداشتن کیفم که داخل آن جزوه و کتاب‌های دانشگاهی، کارت‌های بانکی‌ام، کارت ملی، 40 هزار تومان پول و چک دو میلیون تومانی بود، فرار کرد.

تحقیقات برای یافتن سارقان فراری آغاز شد تا این‌که زنان و مردان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند که به شیوه‌ای مشابه در دام سارقان گرفتار شده و اموالشان به سرقت رفته است.

جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش ماموران هنگام گشتزنی در بزرگراه حکیم تهران مشاهده کردند خودروی پرایدی بسرعت در حرکت است. ماموران به این خودرو ظنین شده و زمانی که پلاک آن را استعلام کردند، دریافتند این خودرو در یکی از محله‌های تهران به سرقت رفته است. ماموران با تعقیب این خودرو و با اخطار به راننده، از او خواستند تسلیم شود، اما او بر سرعتش افزود. در جریان این تعقیب و گریز سرانجام راننده با گاردریل برخورد کرد و متوقف شد.

سه سرنشین خودرو از ماشین پیاده شده و با سرقت یک دستگاه پژو 405 به فرار خود ادامه دادند. عملیات تعقیب و گریز ماموران با دزدان ادامه داشت تا این‌که سارقان به سمت غرب تهران رفته و در آنجا برای این‌که توسط ماموران شناسایی نشوند، خودروی پژو را رها کرده و یک دستگاه پراید سرقت کردند که در اجرای نقشه فرار ناکام مانده و دستگیر شدند.

متهمان به نام‌های وحید، نادر و علیرضا به پلیس آگاهی منتقل و بازجویی شدند که معلوم شد هر سه آنها از مجرمان حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو و کیف‌قاپی هستند. دیروز سه متهم پرونده برای ادامه تحقیقات به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل و بازجویی شدند.

یکی از متهمان به قاضی پرونده گفت: من و همدستانم با سرقت خودروهای پراید و پژو درغرب و شمال غرب تهران از جمله سعادت‌آباد، باغ‌فیض، حسین‌آباد، صادقیه و ستارخان تردد می‌کردیم. با شناسایی افرادی که از بانک یا مراکز خرید خارج می‌شدند، آنها را تعقیب کرده و با خودروهای سرقتی ضربه‌ای به آنها می‌زدیم که تعادلشان را ازدست بدهند و روی زمین بیفتند. همان موقع کیف‌هایشان را سرقت می‌کردیم. بعد موجودی حسابشان را خالی و در ادامه کارت‌های شناسایی‌شان را به صندوق پست انداخته و گوشی‌های دزدی را نیز می‌فروختیم و پول‌ها را میان هم تقسیم می‌کردیم.

متهمان با اعتراف به یکصد فقره کیف‌ قاپی و سرقت تعدادی خودروی پراید و پژو روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها