گزارش جام‌جم از روایت‌‌های شاعران و خواننده‌های سوم خرداد 1361؛ روز آزادسازی خرمشهر

خرمشهر؛ پایتخت هنر و ادبیات مقاومت

دبیر علمی کنگره «ترنم حماسه» با اشاره به وضعیت فعلی سرود در حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: در ابتدای انقلاب جریانی با سرودهای انقلابی و دفاع مقدس شکل گرفت، اما این جریان نتوانست مسیر تکامل خود را طی کند.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۰۰
ترنم حماسه طنین انداز می شود

به گزارش جام جم آنلاین، در نشست رسانه‌ای کنگره «ترنم حماسه» ویژه سرود، تصنیف و ترانه دفاع مقدس؛ ابتدا علی اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، گفت: با وجود اینکه این کنگره برای نخستین‌بار برگزار می‌شود، استقبال خوبی از آن از سوی شاعران صورت گرفته است. یکی از نیازهای حوزه موسیقی دفاع مقدس، محتوا و شعر خوب است. هرچند شاعران بعد از انقلاب خوب درخشیدند و نسل جدیدی از ادبیات شکل گرفت، اما در حوزه ترانه و سرود دستمان پر نبود. ضرورت اجتماعی و نیاز نسل جدید می‌طلبد که ما از ظرفیت شعر در این حوزه استفاده بیشتری کنیم. امیدواریم این کنگره شروعی برای حرکت‌های ارزشمند دیگر باشد.

وی افزود: در آیین اختتامیه این کنگره همچنین از حمید سبزواری پیشکسوت حوزه سرود انقلاب تجلیل خواهد شد.

مصطفی محدثی خراسانی دبیر علمی کنگره ترنم حماسه نیز اظهار داشت: این کنگره به صورت تخصصی به موضوع سرود و ترانه می‌پردازد.

وی افزود: یک سرود با شعری از مرتضی امیری اسفندقه با نام «وطن» و آهنگسازی امیرحسین سمیعی روز اختتامیه اجرا خواهد شد.

محمود اکرامی‌فر مسئول کمیته داوران کنگره ترنم حماسه نیز گفت: پیامد ناگزیر یک انقلاب سیاسی یک انقلاب ادبی است. بعد از انقلاب شاهد یک انقلاب ادبی و فرهنگی هستیم که بخش عمده آن در حوزه دفاع مقدس است. 450 اثر از شاعران به دبیرخانه ارسال شد.

گفتنی است، اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر ویژه سرود، ترانه و تصنیف روز سه‌شنبه، دوم خرداد، با حضور مسئولان و جمعی از شاعران در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم ساعت 18 به تهران، تقاطع خیابان حافظ و سمیه، حوزه هنری مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها