معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان گفت: پیکر بی جان جوان ۱۸ ساله که به همراه دو نفر از دوستانش برای شنا به منطقه شن چال روستای محمد آباد گرمسار رفته بودند از آب بیرون کشیده شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۳۹
پیکر جوان ۱۸ ساله از تالاب شن‌چال بیرون کشیده شد

به گزارش جام جم آنلاین، علی یحیایی در گفتگو با مهر درباره جزئیات حادثه تالاب شن‌چال گرمسار توضیح داد: دیروز بعدازظهر نیروهای آتش‌نشانی گرمسار با درخواست فوری از هلال احمر از غرق شدن یک جوان ۱۸ ساله در تالاب شن چال روستای محمدآباد این شهرستان خبر دادند که بلافاصله غواصان هلال احمر عازم محل شدند.

وی افزود : در بررسی‌های اولیه مشخص شد این جوان به همراه دو نفر از دوستانش برای شنا وارد این تالاب شده بودن که آن دو نفر توانستند خود را از مهلکه نجات دهند اما نفر سوم با توجه به رسوبی و گل‌ولای بودن در عمق هشت متری غرق شد که نیروهای اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی و فرماندار گرمسار نیز در محل حضور داشتند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه با آغاز فصل گرما باید محل‌های امن و مطمئن را برای آشنا انتخاب کرد که نیروهای اورژانس و امداد و نجات حضور فعال دارند، استخرهای کشاورزی، تالاب‌ها و حاشیه سدها محل مناسبی برای شنا نیستند.

یحیایی تاکید کرد: افرادی که دارای استخرهای ذخیره آب کشاورزی هستند باید موارد ایمنی مانند فنس کشی، نصب تابلو شنا ممنوع و یا با گذاشتن نگهبان در ورودی سدها از ورود افراد به داخل این آب‌های راکد جلوگیری کنند که باید گفت اکثریت مردم تصور می‌کنند با دانستن فن شنا مشکلی متوجه آن‌ها نخواهد بود اما گل‌ولای و رسوبات موجود باعث گیرکردن پای انسان و در نهایت غرق شدن او می‌شود لذا باید احتیاط را رعایت کرد.

وی افزود: نقش والدین و ایجاد فرهنگ‌سازی بسیار حائز اهمیت است و باید آموزش‌های لازم و مراقبت‌های آن‌ها از کودکان و نوجوانان در این فصل سال بیشتر شود و با هشدارهای لازم آن‌ها را از عواقب شنا در محل‌های ممنوعه مطلع کنند.

*عکس تزیینی است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها