عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

وزارتخانه جوانان تشکیل شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه احیای سازمان جوانان توسط رییس جمهور بر حجم دولت خواهد افزود، گفت: با توجه به اهمیت امورات جوانان در کشور بهتر بود دولت لایحه تشکیل وزارت خانه جوانان را برای تصویب به مجلس ارایه می داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۲۴
وزارتخانه جوانان تشکیل شود

«مسعود رضایی» در خصوص دستور رییس جمهور به رییس سازمان اداری، استخدامی جوانان مبنی بر احیای دوباره سازمان ملی جوانان در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: طبیعی است که تشکیل یک سازمان و نهاد دولتی نیازمند برخی ساز و کارها و ادوات سخت افزاری است، لذا شایسته بود دولت محترم بحث احیای سازمان مذکور را با خانه ملت به جهت بررسی و مطالعه در میان می گذاشت.

وی افزود: نظر به اهمیت مباحث مربوط به حوزه جوانان شاید تشکیل وزارتخانه جوانان برای حل و فصل مسایل جامعه هدف خود یعنی نسل سوم وچهارم کشور با تصویب مجلس راه کار معقول تری باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ارزیابی خود از ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان که به تبع آن وزارت ورزش و جوانان دایر شد، خاطر نشان کرد: ترکیب این دو سازمان رویکرد درستی نبود چرا که ورزش یک مقوله جدایی است اگرچه به جوان مربوط می شود لیکن امورات این قشر از جامعه همچون کار، مسکن، ازدواج به خاطر توجه بیش از حد مسئولان به ورزش به نوعی مغفول مانده است.

رضایی با اشاره به ضرورت ایجاد وزارت جوانان پیرامون احیای سازمان ملی جوانان توسط دولت، یادآور شد: موضوعات حوزه جوانان بسیار مهم وکلیدی است و امیدواریم دولتمردان شعاری به مسلئه نگاه نکرده و جایگاه اصلی نسل امروز در اجتماع را به گونه ای مطلوب و ساختارمند تعریف نمایند.

وی تصریح کرد: امروز دولتها در انتخاب وزرای برخی نهادهای خود با خلاء نیروی زبده مواجه هستند و احداث وزارتخانه جوانان علاوه بر کمک شایان به سیر تکاملی منابع انسانی، مدیران توانمندی را برای آینده کشور تربیت خواهد کرد.

رضایی اضافه کرد: البته رییس جمهور هم حتما با توجه به مقتضیاتی دستور احیای سازمان ملی جوانان را صادر کرده‌اند. اما بطور کلی باید بگوییم؛ رسیدگی به دغدغه های نیروی جوان به نفع خود دولتها خواهد بود و روسای جمهور مجبور نیستند در آینده از پرسنل سالخورده و ناکارآمد در کابینه خود استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها