نهمین کشور پرجمعیت دنیا با داشتن 24 جاذبه تاریخی، فرهنگی و طبیعی به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو بدون شک مورد توجه افراد متفاوتی از کشورهای دنیاست.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۵۰
روسیه؛ مقصدی جذاب برای گردشگران سراسر دنیا

فدراسیون روسیه پهناورترین کشور جهان است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر در قاره اروپا واقع شده است. کشور روسیه دارای مرز آبی با اقیانوس آرام شمالی، دریای بالتیک، دریای خزر و دریای سیاه می باشد و همچنین کشور روسیه با 14 کشور اروپایی و آسیایی مرز زمینی مشترک است. روسیه با جمعیتی بالغ بر 144 میلیون نفر نهمین کشور پر جمعیت جهان است. پایتخت کشور روسیه شهر مسکو می باشد که پرجمعیت ترین شهر روسیه نیز به شمار می آید.

کشور روسیه با پهنه بزرگی که دارد دارای آب و هوایی بسیار متنوع در نقاط مختلف است. آب و هوای نیمه گرمسیری در سواحل دریای سیاه و سرد و کم بارش در منطقه سیبری نشان دهنده تنوع آب و هوایی در نقاط مختلف کشور روسیه می باشد. همین تنوع آب و هوا در کشور روسیه باعث توجه گردشگران به تور روسیه و سفر آن ها به این کشور شده است زیرا دوست داران هر فصل می توانند منطقه مورد نظر خود را به راحتی در تور روسیه بیابند و به آنجا سفر کنند.

کشور روسیه تا اوایل قرن هجدهم حکومتی نه چندان قدرتمندی بود اما با تلاش های پتر بزرگ به امپراتوری قدرتمندی در منطقه تبدیل شد. در سال 1917 با انقلاب کمونیستی که در روسیه به وقوع پیوست به نام اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی معروف شد و در سال 1991 بعد از مدت ها جنگ سرد با غرب دچار فرو پاشی شد و فدراسیون روسیه جای اتحاد جماهیر شوروری را گرفت.

کشور روسیه از 85 واحد فدرال تشکیل شده است که در مجموع دارای 1110 شهر بزرگ و کوچک است. از معروف ترین شهر های روسیه می توان مسکو، سنت پترزبورگ و سوچی اشاره کرد. همواره تور مسکو و تور سنت پترزبورگ به عنوان پر طرفدار ترین تورها در میان گردشگران سفر به روسیه می باشد. کشور روسیه دارای هزاران مکان تاریخی، فرهنگی و طبیعی جذاب برای جذب گردشگران از نقاط مختلف می باشد به گونه ای که 24 جاذبه تاریخی، فرهنگی و طبیعی روسیه به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. از جمله این مکان ها می توان کاخ کرملین، میدان سرخ، کلیسای کولومنسکویه، موزه آرمیتاژ و مرکز تاریخی سن پترزبورگ اشاره کرد.

واحد پول رسمی کشور روسیه روبل می باشد و همه مبادلات مالی در این کشور بر اساس پول رسمی روسیه انجام می شود. 1 روبل روسیه معادل 570 ریال ایران می باشد. پس در تور روسیه بهتر است برای خرید، روبل روسیه را به همراه داشته باشید تا بتوانید خریدی راحت و آسان را انجام دهید.

مردم روسیه مردمی بسیار خوش رفتار و مهمان نواز هستند. رفتار مردم روسیه به گونه ای است که ممکن است در برخورد اول به صورت محتاط عمل کنند ولی بعد از برقراری رابطه با طرف مقابل خود به صورت بسیار صادقانه و گرم برخورد می کنند. در کشور روسیه بیش از 100 قوم مختلف با آداب و رسوم متنوع زندگی می کنند در حالی که هیچ گونه بحث و مجادله قومی و قبیله ای در این کشور مطرح نیست و همین موضوع بخشی از غرور و افتخار مردم روسیه به کشورشان را به ارمغان آورده است.

کشور روسیه دارای صنایع دستی و سوغاتی های متنوع می باشد که می توان آن ها را به راحتی برای آشنایان و دوستان در سفر به روسیه خریداری کرد. عروسک کاتریوشکا، کلاه اوشانکا، سماور روسی، شکلات های روسی، عسل روسی و خاویار را می توان به عنوان سوغاتی های سفر به روسیه نام برد.

غذا های کشور روسیه را می توان نشات گرفته از فرهنگ و شرایط آب و هوایی این کشور دانست. ترکیبات غذا های روسی با توجه به زندگی مردم روستایی این کشور در شرایط آب و هوایی سخت پر از ماهی، مرغ، گوشت، قارچ ها، عسل، غلات، حبوبات و نوشیدنی های گرم می باشد. از غذا های معروف روسی می توان به پلمنی، سوپ روسی یا بورشت و بلینی نام برد.

در پایان با توجه به سیاست های جدید دولت روسیه برای جذب گردشگران از نقاط مختلف دنیا و توسعه صنعت توریست در روسیه این کشور اقدام به برداشتن ویزا سفر به روسیه برای برخی از کشورها از جمله ایران کرده است تا گردشگران خارجی هر چه راحت تر بتوانند از این کشور دیدن کنند. به همین دلیل تور روسیه به عنوان یکی از پر طرفدارترین تور ها همانند تور دبی و تور تایلند در ایران تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها